Ruská armáda získá nové vrtulníky Mi-28NM a Mi-26T2V

08.03.2019 10:35

Ruské ministerstvo obrany a společnost Ruské vrtulníky se dohodly na ceně bitevních vrtulníků Mil Mi-28NM a jejich výrobě. Zbývá dohodnout objem první smlouvy, který se může pohybovat mezi šesti až osmnácti stroji. Ještě před několika dny ruské ministerstvo obrany nové vrtulníky Mi-28NM rázně odmítalo pro jejich velkou cenu a situace s jejich výrobou nevypadala vůbec dobře.

                                                                      XXXXXXXXXX

                                          Mil Mi-28NM / foto: Alexej / russianplanes / FU

 

Alexej Krivoručko, náměstek ruského ministerstva obrany, při uzavření dohody uvedl, že práce na vylepšování vrtulníků Mi-28NM bude pokračovat a jejich vzhled a vybavení se může změnit. Andrej Boginskij, ředitel výrobce vrtulníků, naopak zdůraznil, že připomínky vojáků k ceně Mi-28NM byly vyslyšeny. Uvedl také, že stroj Mi-28NM byl podroben významným zlepšením, včetně zlepšení celkového letového výkonu.

Ruskému ministerstvu obrany se také podařilo uzavřít smlouvu na dodávku prvních deseti velkých dvacetitunových transportních vrtulníků Mil Mi-26T2V.

Tyto stroje jsou vybaveny nejmodernější avionikou umožňující automatický let po zvolené trase, přístání na předem určeném místě a následný návrat do výchozího nebo náhradního bodu. Jsou také vybaveny obranným komplexem chránícím vrtulník před raketovými systémy protiletadlové obrany. Militarybox, CC BY-SA

                                                                    XXXXXXXXXXXX

                                                   Mil Mi-26T2V / foto: Aviaforum / FU

 

Diskusní téma: Ruská armáda získá nové vrtulníky Mi-28NM a Mi-26T2V

Provedenou výkonnou ruskou technimu

Omny 11.03.2019
Vyměním za asi tak 3x dražší stejně kvalitativní neli horší US krám. Pevně ale věřím, že nakoupíme alesponevropske helikoptery

Jen...

Xawier 08.03.2019
...podotknu, že minimálně u Mi-26 se jedná o upgrade starých strojů. U Mi-28 je to otázkou...

Mi-35

caligator 08.03.2019
Taky by se mi líbilo kdyby jsme dál provozovali Mi-17 a Mi-24 ale jak říkáš USA si to nepřeje a my nemáme svůj vlastní názor. Mi-26 o tom nemuže být řeč jelikož provoz Česká republika by nikdy neuživila natož Mi-28 . I když to co koupí od Ameriřanů bude jednotkově nejspíš ještě dražší

Re: Mi-35

DorQ 08.03.2019
Amerika investovala miliony dolarů do modernizace českých Mi-171Š.

Re: Re: Mi-35

Xawier 08.03.2019
...protože je nutně potřebovali v Afghánistánu... Stejně jako financovali nákup Mi-17 pro Irák...

Re: Re: Re: Mi-35

dusan 09.03.2019
I pre Afganistan a iné krajiny ...

Paradoxne bola americká vláda ešte pred pár rokmi najväčším odberateľom ruských strojov hneď po domácej krajine .... (či už priamo alebo nepriamo).

Re: Re: Re: Mi-35

Jerry 10.03.2019
Oni potřebovali naše Mi-171 upravené pro 601. skupinu v Afghánistánu? Naplácej hlouposti. Zafinancovali modernizaci těch strojů. které máme a nabídli jsme pro speciální síly. Mohli nás klidně nutit do nákupu něčeho nového od nich, neudělali to.

Hm.

astor 08.03.2019
Líbily by se mi oba typy v českých barvách. Chápu ale, že v současné rusofobní hysterii několikrát za sebou prohravších intelektuálních (j)elit některé věci nejsou možné, nelze překročit vlastní stín a potom, Velký Bílý otec v Washingtonu by mohl rozčílit a sponzorský potůček pro nejlepší z nejlepších v probruselské páté koloně by mohl vyschnout...

Re: Hm.

emilio 08.03.2019
V čem jsou tyto vrtulníky lepší a výhodnější než jejich alternativy od našich spojenců z NATO?

Re: Re: Hm.

Sm 08.03.2019
Jsou většinou zastaralé ani tak vykone tzn. Nejsou na špici ve vyvoji ale jsou levnější. Pokud jde o Mi-26 ten potreboval upgrade jak sul zejména co se tyce avioniky. Chinook je ale stejně lepsi. A poruchovy a zastaralý Mi-28 uz taky potreboval nejake to vylepšení...o tom radaru co ma nad vrtuli nema cenu ani hovorit...zkrátka totální srot...Mi-28 se většinou porovnava s Cobra/Viper na Apache zkratka nema. To Ka-52 je docela z jiného testa...byva považován za opravdu moderní vrtulník ktery snese porovnání i s Apachem.

Re: Re: Re: Hm.

KóĎA 08.03.2019
Vždyť ta verze MI-26 je modernizovaná včetně digitálního cockpitu. A Chinook je o polovinu menší, se skoro poloviční nosností a menším nákladovým prostorem. Těžko tyhle dva vrtulníky srovnávat.

Re: Re: Re: Re: Hm.

dusan 08.03.2019
Chinook je výkonnejší .... v reále.

Teoreticky je síce Mi-26 neporovnateľne výkonnejší, ale rastúcou výškou rýchlo stráca výkon ... pokým Chinook nie.... v Európe (strednej) by s tým možno taký problém nebol, ale v Indii to bol argument prečo vybrali americký stroj, okrem veľkej nadmorskej výšky ej tam i dosť horúco a tam už Mi-26 rýchlo stráca dych.

Re: Re: Re: Re: Re: Hm.

strelkovburg 08.03.2019
Jo, ale s jakou zátěží. Indie měla úplně jiné argumenty, které se oficiálně nevyjadřují. Navíc výroba sériových Mi-26 by trvala dlouho, lhůta dodání. Problém Mi-26 jsou motory, které se vyráběli na Ukrajině. Moderní ruský motor je ve vývoji. Jinak Mi-26 je unikátní stroj, který nemá plně hodnotný analogický protějšek. Mi-26 zvedne cca dvakrát tak těžkou zátěž co Chinook. Jo a klesající výkonnost s narůstající nadmořskou výškou je zcela běžná věc.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hm.

dusan 08.03.2019
Áno je unikátny .... ináč povedané príliš špecializovaný ...

Čiže pre väčšinu zákazníkov obmedzene použiteľný. Väčšina štátov si volí to čo dokáže maximálne využiť za dobrú cenu ...

To isté platí i pre An-124 či A-380. Oba stroje sú síce technické "zázraky", ale v praxi je len obmedzený počet zákazníkov, ktorí to dokážu efektívne využiť. A preto nemajú konkurenciu ... nikomu sa to totiž neoplatí.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hm.

strelkovburg 08.03.2019
Tak prostě chtěli něco mezi Mi-38 a Mi-26. A vypadl z toho Chinook. Tak zas tak moc na výběr neměli. A při tý příležitosti se ještě zavděčit druhé straně.

Re: Re: Re: Re: Re: Hm.

KóĎA 08.03.2019
Chinook je výkonnější ve specifických podmínkách. Ne všude jsou velehory 3000m+, kde je ten rozdíl markantní. Oba stroje byly navíc zkonstruovány s rozdílnou filosofií.

Re: Re: Re: Hm.

strelkovburg 08.03.2019
Ka-52 Apache skoro ve všem překonává. Apache se může srovnávat tak s Mi-28 a ta je konstruovaná pro přímí střet, teda je líp pancéřovaná, má malý nákladový prostor. Prostě praktické zkušenosti z Afghánistánu. Pro Hi-tech válčení na velké vzdálenosti tu je Ka-52 již od samého počátku vybaven radarem. Až po Apache či Mi-28 začne pálit vysoko v horách z převýšení 23 nebo 30mm kanón. Teda v případě kdy jsou všechny ty hi-tech serepetičky k ničemu, vsadil bych si, že Mi-28 to ustojí líp. A ještě jim tam pustí FAb250 kg bombičky. A ještě vyzvedne sestřelenou posádku, to Apache taky nedokáže. A o letových výkonech by mohly mluvit piloti z akrobatické letky. Ti tvrdí že se Apache v letových výkonech Mi-28 nerovná. Mi-28 umí i přemet.

Re: Re: Re: Re: Hm.

dusan 08.03.2019
Apache sa asi sotva môže po čisto konštrukčnej stránke rovnať omnoho mladšej ruskej konkurencii - oba ruské typy sú v službe o štvrť storočia neskôr.

Čo sa týka elektroniky, senzorov a ich integrácii, tam sú Rusi o tých 25 rokov pozadu .... AH-64 bez problémov bojoval v noci v roku 1991, Rusi "naučili" svoj Mi-28 bojovať v noci až v Sýrii .....kedy sa im konečne podarilo vyladiť hlavne nočné videnie na podmienky reálneho boja. Ka-50/52 sa zdá byť celkovo úspešnejší. Úspešnejší boli už za testov v Sojuze, v nasedení v Sýrii i "prúserov" v podobe havárií má podstatne menej.

Nevýhodou amerického typu je, že jeho zložité rozhranie stroj-človek, ktoré na jednej strane robí jeho vynikajúce výkony, na ktoré sa (zatiaľ) žiadna konkurencia nechytá, ale daňou zaň sú extrémne nároky na výcvik pilotov, ktorý je nie len mimoriadne ťažký (ani nie je tak dôležité byť dobrým pilotom, ako mať vrodenú schopnosť zvládnuť extrémne ťažké podmienky spracovania dát cez zmysly pilota) ktorý je i veľmi drahý (cca 3 mil. dolárov na člena posádky) , ale musí sa v tom posádka i neustále udržiavať.

Preto sú "primitívnejšie" stroje (z pohľadu AH-64) vhodnejšie pre chudobnejšie štáty či i bohatšie štáty pre ktoré nie sú útočné vrtuľníky prioritou.

Re: Re: Re: Re: Re: Hm.

Cateye 08.03.2019
Kromě rozšířené přední části je Ka-52 konstrukčně úplně stejný jako Ka-50, jehož vývoj, spolu Mi-28 začal v polovině sedmdesátých let, tedy stejně jako u Apache.

Re: Re: Re: Re: Re: Hm.

strelkovburg 08.03.2019
Již Mi-24 bojoval v noci během války v Afghánistánu. Mi-28 nebyl určen pro boje v noci. Po změně požadavků, aby ten to um zvládal vznikla verze Mi-28N -> Nočnij 1996. To o té elektronice také není úplně pravda. Z druhé strany se dají instalovat na ruské vrtulníky systémy o kterým se může Ah-64 pouze zdát. Třeba Vitebsk. Jakých závratných výkonů dosahuje Ah-64, ža sa konkurencia nechytá?

Re: Re: Re: Re: Re: Hm.

Franta 09.03.2019
Dusan, prave nocny boj v Syrii bol pre Mi-28N najvacsi problem. Piloti s tym mali obrovsky problem a Rusi dnes pracuju na modernizacii tohto vrtulnika, aby to vobec zvladal. Viacero nedostatkov sa objavilo na Ka-52, ktory budu modernizovat.
Tieto dva nezrele stroje nema zmysel porovnavat s Apache.

Re: Re: Re: Re: Re: Hm.

strelkovburg 10.03.2019
Doplním. Mi-28 má problémy s vycvičeností pilotů, jeden druhého nemůže nouzově suplovat > pilotovat. Nejde o to že je to nezralý vrtulník, takto to chtěla armáda. V praxi se ukázalo, že je to špatné řešení. Vznikla verze Mi-28UB která slouží pro výcvik pilotů. Má konečně dvojité řízení, tím se dalo vyhnout spoustě havárií. Další nová verze by již měla brát v potaz praktické zkušenosti. Jak od pilotů, tak od praktického nasazení. Má umět to co předchozí verze dohromady. To je ta Mi-28NM. Již před týdnem se objevili informace že jí nebudou kupovat. Spustila se lavina diskutérů -> blbů kteří ihned tvrdily jakej je to špatnej a zastaralej stoj. Veliký omyl byl to pouze boj o cenu za využití mediálních prostředků. To není žádný primitivní stroj a Ka-52 už vůbec ne. Rozdíl je ten. že původní Mi-28 se neměl schovávat někde za kopci ale byl to dříč první linie, který počítal s tím že na něj bude vedena palba. Dle tehdejších afghánských zkušeností to nemělo ani smysl.

Re: Re: Re: Re: Hm.

haha 12.03.2019
Prosim popiš sposob ako Mi 28 vyzdvihne zostrelenu posadku...kam ju naloží?..
A este spôsob odhodu fab250 v horach...evidentne mas v tom uplne jasno tak prosim opiš ten sposob.

Re: Re: Re: Re: Re: Hm.

strelkovburg 12.03.2019
Toto je všeobecně známý fakt. Poradím. Do nákladového prostoru přece. Opět využití praktických zkušeností z Afghánu. Co se týká Fabek a tak. Stejně jako Mi-24 či Mi-8MTV k tomu přizpůsobená. Bylo vyvinuto několik taktik pro odhoz bomb z vrtulníků. Literatura jako je: Bojiště Afghánistán. Ve specifických případech nejefektivnější řešení. Samozřejmě má to svá rizika.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hm.

hm 13.03.2019
kamarát kde má mi 28 nákladový priestor?

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hm.

strelkovburg 13.03.2019
Na konci trupu. U začátku ocasu. Jsou tam malé dvířka. Prostor je bez okýnek. Velikostně pro 2 osoby možná 3. Nekomfortně. Možno využit jako nákladový prostor pro ekvivalentní náklad. Takže Gázíka tam nenaloží, ale bednu s municí jo.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hm.

hm 13.03.2019
Ano už som sa dopatral diky

Re: Re: Hm.

Petr 08.03.2019
hlavne v logistickom zabezpečení - nutné prehliadky ,cena ND s podstatne vyššou cenou ako je to pri ruských.Pri ruských máš aj alternatívu ,ale americké je obrovský problém.

Re: Hm.

Jendar 11.03.2019
Furt tam budete cpát nějaký nesmyslný teorie. Prostě a jednoduše řečeno: Západní vrtulníky jsou lepší, co se týká elektroniky a dalšího zapojení do stávajících (a hlavně budoucích) struktur. Porovnávat jednotlivé kusy nemá smysl. Jednak jich je rozdílného určení, takže jsou neporovnatelné. A hlavní argument, který pořád nechcete pochopit. Rusko je momentálně náš nepřítel. Od Hitlera bychom tanky asi taky nekupovali, co?
A jestli tady nějaký patamat tvrdí, že ruský vrtulník je vlastně naprosto a ve všem lepší, než americké protějšky? Tomu se jen směju. To je jen dočista vymytý mozeček.

Re: Re: Hm.mamlasi

Omny 11.03.2019
Rusko rozhodně není nasnepritel,kdo tohlerika má v hlavě nasrano

Re: Re: Re: Hm.mamlasi

Jerry 11.03.2019
Tak to tam mají nasráno hlavně Rusové. To oni si NATO jako soupeře definovali ve svých strategických dokumentech.

Re: Re: Re: Re: Hm.mamlasi

človeče otvor oči 11.03.2019
Rusko nie je náš nepriateľ, ale mi si ho znej robíme, pretože ho za nepriateľa potrebujeme, teda skôr ho za nepriateľa potrebujú západnej svetovládci, mi len poslušne držíme basu. Potom sa nemôžeme čudovať ruskej reakcii. Boužiaľ reálny fakt.

Re: Re: Re: Re: Hm.mamlasi

Omny 12.03.2019
ano jsi stejný demagog jako Jendar....to že my jsme v NATO (kde minimálně půlka našich lidí nechce být) neznamená, že ČR je nepřítel pro Rusko. My jsme jenom poskoci NATO, ale nikoliv ten, kdo by o něčem rozhodoval.
Ano jsou některé státy NATO o kterých se Rusko právem domnívá, že to je jejich nepřítel

Re: Re: Re: Re: Re: Hm.mamlasi

Luk 12.03.2019
Vymenuj ich ktoré to sú? Vymenuj prípad kedy ktorýkolvek z tých štátov akokolvek ohrozil ruské územie? Rusko sa proste chce hrat na svetovu mocnosť, a presadzovať svoje záujmy aj tam kde na to nemá absolútne žiadne právo, napr. v strednej europe. Rusko jednoducho nemá čo ponúknuť svetu okrem vyhrážok zbranami, mizerná ekoknomika, humánne vedy, proste nič. Tak by to mali reepektovať svoju pozíciu a upratať si najprv doma. Pretože krajina ktorá má také nerastné bohatstvo ako má rusko, taký potenciál a kapacity by mohla znamenať vo svete omnoho viac ale to by žial tam nemohli vládnuť asi rusi ale národ trošku na úrovni...

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hm.mamlasi

***+++*** 12.03.2019
Priamo ohroziť územie Ruska si nedovolí, a to zprostého dôvodu, ktorým je ruský jadrový arzenál. Vojensky na Rusko nemôžu. Potom teda nezostáva než Rusko ohrozovať nepriamo. A to je to čo sa teraz deje. Obkľučovaniu vojenskými základňami. Vytváranie, financovanie nepokojov na ruských hraniciach. Rôzne farebné revolúcie, provokácie, neustále pôsobiť na rusko tlakom. A o to nerastné bohatstvo vlastne aj ide. A Rusko to ku smole západe veľmi dobre vie. Vie odkiaľ vietor fúka, odkiaľ prichádza financie aj ľudí profíci. Teda menovite USA a za nimi poslušne na vodítku nielen štáty EÚ. A pretože si západ uvedomuje, že by Rusko mohlo vo svete znamenať oveľa viac než znamená a potenciál na to určite má. Tak preto toľko škodí kým je ešte čas. Predsa si nenechajú vyrásť konkurenciu. Aj to sú si v Rusku vedomí. A už si to tak nejako nechcú nechať páčiť.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hm.mamlasi

veterán 47 12.03.2019
Luk asi si spadol z čerešne. Nie asi ale určite. Neviem čo si mal zo zemepisu, ale je zrejme, že nevieš prečo si sa ho učil. Neviem v akej informačnej bubline sa teraz nachádzaš, keď tu ako papagáj, opakuješ výmysli, podobné výmyslom aktivistov nejakých mimovládok, ktorí sú tu na to, aby pôsobili na ľudí podobných ako ty, ktorí nemôžu, alebo nechcú hýbať rozumom.
Keby si si aspoň raz za čas prečítal aj to čo píšu iní, než naše manstreamové média.
Ale ako propagandista, by si bol dobrý.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hm.mamlasi

Luk 13.03.2019
prazdne dristy a žiadny argument :) odpovedz ktorý štát v poslednom čase ohrozil ruské územie? Prečo by sa štáty susediace s ruskom nemohli sami rozhodnúť či chcú patriť do EU alebo NATO? Prečo? Kto dáva rusom právo rozhodovať o ich osude a smerovaní? :)

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hm.mamlasi

veterán 47 13.03.2019
Prečítal si si čosi vlastne napísal?

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hm.mamlasi

hm 14.03.2019
Ano a? Posledná veta? Nerozumieš?
Záznamy: 1 - 39 ze 39

Přidat nový příspěvek