internetový armádní magazín

Rumunská armáda přejde na italské pušky Beretta ARX-160

31.03.2019 13:30

Rumunská armáda v rámci plnění standardů NATO vymění pušky řady Kalašnikov za italské Beretty ARX-160. Italské útočné pušky budou vyráběny v Rumunsku na základě zakoupené licence, a kromě domácích ozbrojených sil budou dodávány i případným zahraničním zájemcům. S velkým exportem však nelze podle řady obborníků počítat, protože i samotní Italové jsou s poměrně malého zájmu o jejich pušku rozčarováni.

Vývoj pušky Beretta ARX-160 ráže 5,56x45 mm byl součástí italského programu vojáka budoucnosti - Soldato Futuro. Puška může být vybavena podvěsným 40mm granátometem GLX 16O, různými optickými i elektrooptickými zaměřovači pro denní i noční podmínky, laserovým dálkoměrem i balistickým počítačem pro granátomet.

                                            ARX-160 / foto: Edmond Huet / CC BY-SA

 

Automatika ARX-160 je založena na odběru prachových plynů z hlavně a je vybavena pístem s krátkým chodem. Puška může střílet jednotlivými ranami, dávkami nebo krátkými třírannými dávkami. Maximální rychlost palby je 700 ran/min.

ARX-160 má hmotnost cca 3 kg a celkovou maximální délku 1000 mm. Běžně používá zásobníky na 30 nábojů. Militarybox, CC BY-SA

 

Diskusní téma: Rumunská armáda přejde na italské pušky Beretta ARX-160

Datum: 01.04.2019

Vložil: David

Titulek: Rumunsko

Trochu mě to překvapuje, protože Rumuni mají vlastní útočnou pušku, odvozenou od AK, ale v ráži 5,56 mm, s teleskopickou pažbou, osazené montážními lištami. Tohle mi přijde jako zbytečné vyhazování peněz místo logičtější podpory domácího zbrojního průmyslu

Datum: 31.03.2019

Vložil: Josef

Titulek: Krásná váha

Bude se s ní určitě mnohem lépe manipulovat než s Brenem, který je podstatně těžší. Ty 3 kila jsou nádhera a je docela i zaoblená jak třeba Sa vz. 58, tak nehrozí časté zadrhávání hranatých výčnělků Brena o další výstroj či maskáč a jeho následné trhání.

Datum: 31.03.2019

Vložil: Jerry

Titulek: Re: Krásná váha

Ano, Bren je těžší o 90g... Se pronese.

Datum: 31.03.2019

Vložil: Josef

Titulek: Re: Re: Krásná váha

Zjisti si opravdu relevantní údaje kolik váží Bren v základním provedení a pak mluv. Jde to hodně přes 4 kila.

Datum: 02.04.2019

Vložil: Petr

Titulek: Re: Re: Re: Krásná váha

Nejen hmotnost, ale i teziste je totalne v prd...... A jeste na to hodi ZDot od meopty aby vojaky nasrali jeste vic. Njn generalove o micru od aimpointu asi jeste neslyseli :-(

Datum: 31.03.2019

Vložil: Josef

Titulek: Re: Re: Krásná váha

A nebavím se o Brenu 2, ale o tom co má AČR.

Datum: 31.03.2019

Vložil: Xawier

Titulek: Re: Re: Re: Krásná váha

A AČR nemá BREN2? :D

Datum: 01.04.2019

Vložil: Petr

Titulek: Re: Re: Re: Re: Krásná váha

Ano AČR má Bren2

Datum: 01.04.2019

Vložil: Petr

Titulek: Re: Krásná váha

Bren 2 váží cca 2,8 a je tedy o něco lehčí a možná i lepší.

Datum: 02.04.2019

Vložil: Petr

Titulek: Re: Re: Krásná váha

Bren 2 ale videla vetsina utvaru maximalne na fotkach. Ta sracka co je na utvarech by mela nekoho stat zidli. Bren 2 je konecne slusna zbran, ale kolik let a meziverzi to trvalo. Je smutne, ze bren 2 je to jedinne celkem kvalitni co z uherskeho brodu vylezlo za poslednich 30 let :-( Vse ostatni je totiz jedna tragedie vedle druhe. Neudelat bren dvojku (mimochodem realne 9 vyvojova serie) tak vojaci udelaji na CZ pumovy atentat, aby se te ostudy zbavili.

Datum: 04.04.2019

Vložil: Jerry

Titulek: Re: Re: Re: Krásná váha

Jasně, proto se to kupuje masově po celým světě a např. v USA (kde samozřejmě kvérům nerozumí tak jako průměrný český balík, co vystřílel dva zásobníky na vojně) je to jedna z nejoblíbenějších značek.

Datum: 04.04.2019

Vložil: Petr

Titulek: Re: Re: Re: Re: Krásná váha

A ta informace o jedne znejoblibenejsich znacek vychazi z ceho? Protoze podle poctu prodanych kusu rozhodne ne. Srovnej si pocty prodanych zbrani v civilnim sektoru dle znacky a zjistis, ze od CZ je to mizivy pomer kazdy rok v tech obrovskych objemech prodanych zbrani. Kupuji si to hlavne sberatele do poctu a lidi co radi zkousi neco jineho nez standardni zbrane. Poku se podivas na marketing uherskeho brodu tak radi nafukuji svoje uspechy.....

Datum: 04.04.2019

Vložil: Petr

Titulek: Re: Re: Re: Re: Krásná váha

A nepřijde ti divné, že 601.skss nemá žádnou zbraň od CZ UB, 4.brn má glocky, VP taky, a 44.lmp přišel o svoje glocky, a fasují je veškeré jednotky v misích, protože se někdo i na GŠ probral, že s phantomy nikoho nikam poslat nemůžou? To ti vážně nepřijde podezřelé? Ale abych jenom nehanil, Bren 2 je první zbraň, kterou si kupují i vojáci z povolání, což o něčem svědčí. Ale to je první kus z brodu co je bez chyb .....

Datum: 03.04.2019

Vložil: saracen

Titulek: Re: Re: Krásná váha

Bren 2:
14 palcová hlaveň, bez zásobníka a mieridiel 3150 g

ARX 160:
16 palcová hlaveň, bez zásobníka 3500 g

Datum: 31.03.2019

Vložil: Jožo

Titulek: ďalší ...

Tak už pomaly len naša armáda stále zostáva na starých vz.58 :(

Datum: 31.03.2019

Vložil:

Titulek: Re: ďalší ...

Jožo co mate proti 58 ? Jsou spolehlive presne. Byl jsem na vojne jako absik zacatkem zlatych 90. let takze nejsem odbornik , jenom co si prectu ruzne military a history periodika, takze se slusne normalne apoliticky ptam. Nastrilel jsem vyborne i naprostá většina kolegu na strelnici jsme za celou vojnu byli 2x. Normální provedení bez přístrojů. Se sklopkou. Hmotnost s prázdným zasobnikem bez pár gramů 3 kg, což tehdy ani teď neměl a nemá žádný!!! západní ani východní typ. Žádný na světě. Účinnost lepší než moderní typy malorazove. Tento můj laicky názor se mi po mnoha letech potvrzuje v odborných článcích opět zapadni i východní provenience a vývojem nové raze na východě i západě pripadne na východě úvahami o návratu k 7,62na39.

Datum: 01.04.2019

Vložil: David

Titulek: Re: Re: ďalší ...

Sklopnou opěrku moderní útočné pušky nepoužívají,používají se teleskopické pažby, kdy délku pažby si může nastavit každý střelec přesně pro své potřeby. Přesnost moderních pušek, třebas FN SCAR je mnohem vyšší než u SA.58. A především moderní zbraně jsou mnohem lepší při delší palbě.
SA 58 nebyl špatná zbraň, ale zbraň z padesátých let se logicky nemůže rovnat moderním zbraním

Datum: 02.04.2019

Vložil: Petr

Titulek: Re: Re: Re: ďalší ...

Používá se oboje: sklopná pažba, která jde délkově nastavit. Pouze teleskopická pažba u konstrukční řady AR-15 je obrovský hendikep, právě proto, že nejde sklopit a zbraň je dlouhá a překáží, pokud není vedena střelba.

Datum: 01.04.2019

Vložil: Jožo

Titulek: Re: Re: ďalší ...

Napríklad to, že sú tie zbrane staršie ako ich používatelia (teraz nemyslím len konštrukčne). Ďalší problém je strelivo, ktoré o pár rokov už nik z našich spojencov nebude používať.
Vz. 58 je momentálne dobrá zbraň pre braneckú armádu, alebo nejaké milície. Ale nie pre plne profesionálnu armádu.

Datum: 01.04.2019

Vložil:

Titulek: Re: Re: Re: ďalší ...

milí moji dany a jozo , děkuji za reagovani. Dovolím si souhlasit i nesouhlasit. Argumentace, že konstrukce pochází z dávných dob, že je "morálně zastarala", a proto špatná nebo ne úplně dobra, argumentaci neni. Co vyplývá ze stáří konstrukce? Mala presnot?životnost?spolehlivost?i v nepříznivých podmínkách?vysoká cena?nároky na údržbu čištění? Nic z toho není u 58 spatne. Náboje? 7,62na39 se stále vyrábějí a dnes resp. mnoho let jiz i v západoevropských i amerických muničkach. Jediný argument je v přesnosti pri střelbě dlouhou dávkou. Pri naší střelbě na vojně, která se naostro konala 2x !!! za celou dobu, jsme dostali nekolik malo naboju už si presne nepamatuji je to skoro 30 roku, ale vím, že byly střelby jednotlivými ranami a dávkami, a když byly dávkami, stejně jsme se snažili setrit pečlivě mířit a spoušť stisknout co nekratsejc na co nejmíň výstřelu, a pak opět zamířit a zase kratinka dávka. Realne to byly 2 3 4 výstřely výjimečné kdo byl machr 1 výstřel při nastavení na dávky. To byly ty výborné výsledky. Takze kdyz Vy pisete nebo se objevi v některém periodiku o zkouškách kde mají stovky i tisíce naboju a ze pri dlouhé dávce už od třetího nebo čtvrtého výstřelu je zbraň "rozhozena" a palite panubohu do oken, tak proti tomu nemohu argumentovat.
Pánové ale jsme se odchylili od tématu pušky Beretta v Rumunsku. Když čtu na internetu (obecně ne jen zbrane) diskuze a jak se postupně odbiha od tématu článku tak mě může urvat. No a tady dělám to samé. Takze Vás zdravím a sobě si jdu nadavat.

Datum: 02.04.2019

Vložil: Petr

Titulek: Re: Re: ďalší ...

Navrat k 7,62x39 je uplne mimo. Ten naboj ma dobrou ranivost v mekkych tkanich, ale jinak je to katastrofa. Nejhorsi balisticka krivka vubec, energeticke ztraty velke (maly balisticky koeficient), mala rychlost a narocnost na vycvicenost strelce. Takze znovuzavadeni nastesti nehrozi. Ale ta katastrofa jmenem 5.56 na rozhodne nevytrhla. Tam je zase ucinek v cili skoro nula. Takze jsme si moc nepomohli :-(

Datum: 02.04.2019

Vložil: Petr

Titulek: Re: ďalší ...

Ono je to asi to nejlepsi. Protoze vetsina armad, co ted prezbrojila, budejen tezko zduvodnovat ze uz opet potrebuji nove pusky. Takze bych se nedivil kdybyslovensko za dva roky rovnou koupilo pusky v razi 6.5mm a vsichni ostatni pak budou jen zavidet dalsich 20 let nez budou moc prez v rojit take.

Datum: 31.03.2019

Vložil: Classix

Titulek: Profil

Mě přijde že je ješte víc “baculatá” než třeba FN Scar nebo Bren 2, budete se s ní blbě manipulovat ve výstroji. Ale určitě špatná to puška neni a bude levnější než Bren pro naší armádu, počitám min 2x :)

Záznamy: 1 - 23 ze 23

Vyhledávání