internetový armádní magazín

Nový ruský těžký úderný dron se připravuje k prvnímu letu

23.01.2019 19:55

Na ruském internetu se objevila fotografie nového ruského těžkého úderného dronu Suchoj S-70 Ochotnik. Pořízena byla pravděpodobně na letišti Novobirského leteckého závodu.

Ochotnik je létající samokřídlo s odhadovanou hmotností 20 tun a maximální rychlostí nad 1000 km/h.

Ruské zdroje uvádějí, že podle smlouvy mezi ruským ministerstvem obrany a společností Suchoj z roku 2011 má být nový úderný dron vysoce autonomní, disponovat dlouhým doletem a být schopný nosit širokou paletu vysoce přesných zbraní. Má se jednat o stroj šesté generace u něhož je část palubních systémů sjednocena s víceúčelovým bojovým letounem Suchoj Su-57. Pohon dronu pravděpodobně zajišťují dva motory Klimov RD-33MK bez přídavného spalování.

Nový ruský úderný dron již úspěšně absolvoval pozemní zkoušky a připravuje se na první zkušební let. Militarybox, CC BY-SA

                                                                   xxxxxxxxxxx

                                            Ochotnik-B / foto: twitt / Milcolumnist / FU

 

                                                                    xxxxxxxxxx

                  Su-57 (053) působící ve prospěch programu dronu Ochotnik / foto: in24 / FU

 

 

Diskusní téma: Nový ruský těžký úderný dron se připravuje k prvnímu letu

Datum: 25.01.2019

Vložil: Bors

Titulek: Ochotnik

Velká škoda je, že díky rozsáhlému utajování se veřejnost nemůže aspoň částečně seznámit s celkovou ideou kompletního projektu. Nějaký Ochotník a Su-57 jsou jenom kostky ve skládačce. Na Ochotníku jsem zvědavý jak dořešíme výtokovou trysku motoru.

Datum: 26.01.2019

Vložil: str.

Titulek: Re: Ochotnik

Pravděpodobně dostane stejný motor jako Su-57, tedy izd. 30, či nějakou jeho subverzi, je o něco kratší a má "zubatou trysku" . Dosud známé informace o tomto projektu jest, že má sloužit k úderům na pozemní cíle v silně bráněné oblasti. Další vlastnost má být průzkum pozemního bojiště. Za další spolupráce s pilotovaným letounem Su-57, tedy průzkumná činnost či dokonce vyhledávač cílů pro Su-57, má mít vlastní radar Aesa v pásmu L a X. Su-57 může sloužit jako velitelský stroj pro roj Ochotníků, alespoň takové jsou předpoklady........ A teď jen zkřížit Ochotníka s Tu-160 a zrodí se nám časem i PAK-DA (vtípek).

Datum: 25.01.2019

Vložil: Jakub77

Titulek: Ochotnik

Pokud půjde všechno normálně jak v Rusku a budou mít peníze, tak sériové Ochotníky začnou lítat tak za patnáct let. Oni by však potřebovali, aby sériovky lítaly už včera. Rusové mají chytré lidi, mají nápady a nějaký ten vývoj, ale chybí jim výrobní kapacity a spolehlivý dodavatelé různých nezbytných serepetiček.

Datum: 25.01.2019

Vložil: astor

Titulek: Re: Ochotnik

A proč by ji potřebovali už včera? A z čeho soudíte, že nemají výrobní kapacity?

Datum: 25.01.2019

Vložil: Alex1

Titulek: Re: Re: Ochotnik

A je snad ruský letecký průmysl schopen rychle a spolehlivě vyrábět všechna letadla, která by byla potřeba?

Datum: 26.01.2019

Vložil: Omny

Titulek: Re: Re: Re: Ochotnik

ano, co chtějí to si vyrobí. Mají všeho dostatek, není vítězství všechno vyrábět ve velkých sériích a pak zjistit, že už je to zastaralé

Datum: 26.01.2019

Vložil: astor

Titulek: Re: Re: Re: Ochotnik

Furt tam ale není to odkud to víte, jaké jsou ruské potřeby a možnosti. Podložte to nějakýma ciframa, poptávají to a to, nemůžou to dostat proto, že mají nedostatek kvalifikovaných pracovníků, nemají kapacity - budují je tam a tam, nemají materiál, motory... A samozřejmě nějaké odkazy, kde jste své vědomosti ráčil načerpat. Styl líbí - nelíbí se používá snad jen u plastikového modelářsví. Já nemám o schopnostech či neschopnosti důkazy žádné, tak na tohle téma držím zobák a nechám se rád fundovaně poučit informovanějšími. Zkuste to taky tak, obzvláště když se jedná o technologický demonstrátor něčeho, o čem ani přední armádní analytici neví, k čemu to vlastně bude sloužit a jen střílí od boku.

Datum: 26.01.2019

Vložil: Omny

Titulek: Re: Ochotnik

tipuji do 2 let, když se píše, že dron je před prvním vzletem a vývoj jde ruku v ruce i s SU-57, který je už hotový

Datum: 24.01.2019

Vložil: astor

Titulek: Ha..

Fascinující diskuse. :-D

Datum: 25.01.2019

Vložil: Bors

Titulek: Re: Ha..

Jo, tentokrát se to tady rozjelo. Kontroverzní témata z východu táhnou a navíc námětový kopírovači z AN v tomto případě prodrbali vhodný okamžik.

Datum: 24.01.2019

Vložil: Jan

Titulek: pěkný éro

.jen se mi moc nezdají jeho stealth vlastnosti , ta výtoková tryska je jak u klasický non stealth roury - pokud porovnám podobné západní koncepty, tak mají v drtivé většině jiný výstupní otvory motoru - předpokládám, že s dochlazováním na potlačení IR stopy.

Datum: 24.01.2019

Vložil: The88

Titulek: Re: pěkný éro

Vsechny dosavadni drony jsou podzvukove a nemaji (proto) komoru pridavneho spalovani. Tenhle ji podle fotek evidentne ma - proto ten tvar trysky. Jestli ale bude nadzvukovy, nevim.

Datum: 24.01.2019

Vložil: Jan

Titulek: Re: Re: pěkný éro

Dle informací má být těsně podzvukový a vylepšený motor z Mig 29 bez přídavného splaovani

Datum: 24.01.2019

Vložil: J

Titulek: .

Ako vyjadrovat sa k comukolvek, ked o tomto stroji oficialne nevieme nic su len dohady. Niekde pisu ze ma ist o motory RD33MK, inde ze AL31F, inde zas ze Al-41F-1 (iz.117). Niekde ze jeden, inde ze dva. Jednoducho nevieme o tomto stroji nic. Len to ze by mal tento rok vzlietnut.

Ruskeho leteckeho priemyslu sa tu pravidelne zastavam. Ale neviem najst ziadne vyjadrenie nikde ze by malo ist o lietadlo 6 generacie? Aj ked hadat sa co patri k 4++,5,4,6. Boze ved dodnes sa hadaju odbornici aj na tom co patri a nepatri k 3-4gen, vzdy sa najde nieco medzi.

Omny: Radsej ich ani neprovokuj, nema to zmysel

Datum: 24.01.2019

Vložil: Militarybox

Titulek: Re: .

Myslíme si, že cílově bude mít Ochotnik jeden motor Izd.30 a vývojová cesta povede přes jeden Al-41.

Datum: 24.01.2019

Vložil: Skeptik

Titulek: Re: Re: .

Nejspíš ano. A už teď … viz
https://www.aktualnikonflikty.cz/download/file.php?id=8228&mode=view
Sorry za odkaz na jiný portál, ale neumím se vložit obrázek :(

Datum: 24.01.2019

Vložil: Militarybox

Titulek: Re: Re: Re: .

OK. Vkládání fotografií zde není technicky možné. Můžeme být rádi, že Webnode umožňuje aspoň nějakou "holou" diskusi. :-)
Tuto a další foto jsme také získali již včera.

Datum: 24.01.2019

Vložil: Skeptik

Titulek: Dotaz na MILITARYBOX

Mohla by redakce prosím uvést, z jakého zdroje čerpala oficiální informaci, že Ochotnik má být letadlem tzv. 6-té generace?
Zatím jsem o tomto typu prakticky žádnou oficiální informaci, kromě té, že existuje a že v listopadu loňského roku zahájil pojezdové zkoušky až do rychlosti 200 km/h, neviděl.
Zatím jsem jej považoval za klasický úderný dron, jak i vypadá.
Děkuji.

Datum: 24.01.2019

Vložil: Militarybox

Titulek: Re: Dotaz na MILITARYBOX

Podobně jako někteří diskutující nemáme moc rádi řazení letadel do generací. U typických dronů je to ještě složitější, protože nikdo nikde nestanovil, jak se jednotlivé generace charakterizují. Největší guláš nastává, když se začínají míchat "klasické" letouny s drony, a to je ruský příklad Ochotniku. Ochotnik je typickým stealth úderným dronem současnosti a blízké budoucnosti a nepředstavuje žádnou 6. generaci v kategorii víceúčelových bojových letadel. Ruské internetové prameny úvádějí charakterictiku - «Охотник - беспилотный летательный аппарат 6-го поколения». Od koho tato charakteristika pochází, nebo kde vznikla není známo, každopádně jde z ruské strany o trik k zaujetí veřejnosti, nikoliv oficiální informaci nějaké ruské instituce. Ochotnik tedy nemá nic společné s hypotetickým letounem šesté generace, který by měl následovat po letounu páté generace Su-57. (https://topwar.ru/152962-tjazhelyj-rossijskij-bespilotnik-ohotnik-vpervye-popal-v-kadr.html)

Datum: 24.01.2019

Vložil: Alex

Titulek: .

Už iba z titulu použitých historických motorov to bude maximálne demonštrátor takže na mieste US Army by som si ťažkú hlavu nerobil :)

Datum: 24.01.2019

Vložil: Alex1

Titulek: Ochotnik

Přeji Rusům ať jim to dobře lítá.

Datum: 23.01.2019

Vložil: Omny

Titulek: tak to rusové US pěkně doběhli...

US začíná teprve s vývojem stroje 6. generace a rusové plánují již první let ......a pak kdo je tady pozadu. To zase tu bude trolit plno protažených ksichů o))

Datum: 24.01.2019

Vložil: DDR0

Titulek: Re: tak to rusové US pěkně doběhli...

jde o to aby na to měli dost financí, technologie i chytré hlavy mají ale realizace je záležitostí velkých peněz. Státy mají sice obří dluh ale díky systému co si postavili mohou pořád čerpat obří sumy na vývoj a výrobu zbraní.

Datum: 24.01.2019

Vložil: Omny

Titulek: Re: Re: tak to rusové US pěkně doběhli...

no zadání tohodle stroje je již z roku 2011 a zatím to zdárně pokračuje....hlavní měrou se na tom podílí Mig byť pod hlavučko Suchoje

Datum: 24.01.2019

Vložil: Franta

Titulek: Re: tak to rusové US pěkně doběhli...

Jasne Omny, Rusi este nedokazali zaviest do sluzby ani stihacky 5. generacie a uz lietaju so siestou. Tomu mozes fakt uverit len ty. :-)

Datum: 24.01.2019

Vložil: Pepe

Titulek: Re: Re: tak to rusové US pěkně doběhli...

Ochotnik není stíhačka, ale letadlo určené především k útokům proti pozemním cílům. Asi na něj budou kladeny jiné požadavky než na stíhačku Su-57 a je potřeba užít jiná měřítka. Celá záležitos kolem škatulkování do generací a pření se o to, jestli je to 6, 6-, 5++ nebo 4+++++ je jedna velká trapárna. F-35 má být letadlo 5. generace, ale nesplňuje všechny ty potroublé definice a ve finále je na tom podobně jako Su-35S, který musí být řazen mezi 4++, protože je také všechny nesplňuje. Ochotnik lze klidně zařadit do 6. generace, protože je stealth, nadzvuk nepotřebuje a létá bez pilota - to hlavní je splněno.

Datum: 24.01.2019

Vložil: Jendar

Titulek: Re: Re: Re: tak to rusové US pěkně doběhli...

To je teda blábol, pane. A nejlepší vtip f-35 jako SU-35S :-D
Jste komik. Sučko je určo dobrej stroj, ale na F-35 nemá ani náhodou. Myšleno komplexně. A v těch generacích nemají jasno ani odborníci, tak se netvařte, že je to jasný. Nejmocnější zbraní Ruska je propaganda a když napíše, že má úderný dron 6.generace, tak se máme bát. Co je však realita, je věc druhá. Asi jako se všema zázračnýma zbraněma, Hitlerem počínaje, Putinem konče.

Datum: 24.01.2019

Vložil: Omny

Titulek: Re: Re: Re: Re: tak to rusové US pěkně doběhli...

bohužel blábolíte vy, nemůžete na ničem doložit, že na F-35 nemá ani náhodou, na základě čeho soudíte, když tohle letadlo má samo ze sebou stále větší problémy, pořád se něco kazí? Mohu vyjměnovat x věcí ve kterých bude SU35S lepší než F-35, vy můžete max. jednu a to stealth. Vy američtí trollové přisuzujete F-35 nějaké zázračné schopností, přitom tohle letadlo ještě nic nedokázalo, jenom se ví, že vývoj není ukonce že se do něj lijí velké peníze!

Datum: 24.01.2019

Vložil: Jendar

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: tak to rusové US pěkně doběhli...

Nedokázalo? Už si v Sýrii dává ruské PVO k snídani. Čím dál tím víc spojenců si ho pořizuje (doufám, že my jednou taky). A jen co se s tím naučí Izraelci pořádně pracovat, tak uvidí i Iránci, co všechno umí. Jinak jako ruský troll pochopitelně melete ty samý nesmysly. To je vaše práce, chápu.
Jinak brachu to, že tomu nerozumíte, napovídá i váš blábol: vývoj není u konce. Ne, to není, jako u žádného takhle drahého stroje, milý joudo. Dokonce i naše Grippeny, i když je k dispozici nová verze, dostanou zcela nové schopnosti a upgrady tak, aby se daly provozovat mnoho desítek let. To není jako když si koupíte ojetýho žigulíka, milej zlatej. Taky po těchto upgradech ta mašina bude umět věci, který se vám ani nezdají. Ono všechno není veřejný, víme?

Datum: 24.01.2019

Vložil: J.

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: tak to rusové US pěkně doběhli...

To co zde zmiňujete, jsou buď jen vaše subjektivní dojmy nebo vlhké sny. Už jen hláška, že si něco dává v Sýrii PVO k snídani je nebetyčný nesmysl. K objektivnímu zhodnocení účinnosti syrské/ruské PVO nejsou vůbec spolehlivé informace, protože každá strana uvádí něco jiného. A tudíž si jen můžeme domýšlet, jaká je skutečnost. Ale je zcela evidentní, že Izrael si nyní vůbec nedovolí letět nad syrské území, ale poněkud srabácky zneužívá libanonský vzdušný prostor. Ostatně pokud by se neobával ruské PVO, tak by se tolik nevztekal, když měl být komplet S300 dodán do Íránu. O jakémkoliv aktuálním použití F35 informuje leda tak propaganda, stejně jako tomu je na druhé straně. Vyčítáte někomu, že "žere" jednu propagandu, ale už vás ani nenapadne, že naopak vy "žerete" tu druhou propagandu. A ještě by mě zajímalo, jaké věci máte na mysli, že si je nedovedeme ani představit? Poučte nás. A mimochodem, Gripen se píše s jedním "p", odborníku.

Datum: 24.01.2019

Vložil: st

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: tak to rusové US pěkně doběhli...

Ruské PVO se oni nedotkl !!!! Lehce prokazatelný fakt! Útočí na syrské cíle, kdy v jednu noc syrská PVO izraelský útok odrazila. Tak další noc Izraelci útok zopakovali, s použitím několikanásobně větší síly. Izraelci používají hrdinně ke svému krytí vzdušní prostor třetího nezúčastněného státu, kde odpalují střely, tedy v prostoru kde syrské S-300 nemohou pracovat aniž by narušily prostor cizího státu. Je tedy úplně jedno jestli používají F-35 či F-16 či nějaké dopravní letadlo schopné používat tyto střely, to by samozřejmě bylo opět porušení konvencí. I ty zveřejněné sestříhané videa, kde se útočí na pancíř, no Izrael. V jednom letí na bojující systém který odpaluje střely, vide o končí v kouři, ale zda raketa zasáhla pancíř, či něco jiného, či obráceně není z cela zřejmé. V druhém videu útočí střela na pancíř, který evidentně není v bojové pozici, tedy lze si všimnout i laickým okem, že radiolokátor je položen do transportní polohy, a systém je připraven na transport či přebití, pokut jej tam Syřané nechaly bez munice takto vystaven, byl pro Izrael snadným cílem, a svědčí o neschopností Syřanů. Ale pravdu nechce nikdo slyšet. Propaganda útočí ze všech směrů. Dost se to mu věnují zde:charly015.blogspot.com. Nehledě na to, že Izrael o útoku Rusy informoval. Izrael chce nakoupit nové F-15 po zkušenostech s F-35 jako se stíhačem. F-35 si spojenci pořizují protože v dané kategorii nemají na výběr a taky je to tak trochu spojenecká povinnost. No vše má svůj účel. 3koda že zdejší diskuze se takto zvrhává.

Datum: 24.01.2019

Vložil: Omny

Titulek: Re: jasně k snídani o))

Jendárku a to je právě to, že ty si něco domýšlíš, co není vůbec pravda. Většinu těch vypálených raket jsou sestřeleny a to že nějaké projdou nic nemění na věci o)), do syrského vzdušného prostoru si izr. stíhačky nelajznou vletět. Ale hlavně je tu jedna věc S-300/400 jsou zatím v klidu. Nepřej si až obsluha začne mačkat i tyhle knoflíky co nastane.....pak by totiž milý brachu ty tvoje F-16/35 začaly padat v Izraeli a Libanonu a to je to co zatím rusové nechtějí, páč by to vedlo k eskalaci a hlavně se čeká na to, až se syrská obsluha naučí S-300 ovládat

Datum: 25.01.2019

Vložil: Jerry

Titulek: Re: Re: jasně k snídani o))

Hehe, PVO není soutěž v tom, kdo trefí víc cílů. Jde o to, jak kdo splní své zadání. Jestli je zadáním IDF trefit iránské sklady a zadáním syrské PVO tomu zabránit, pak se zatím jeví účinnost ruských systémů v Sýrii jako dost tristní. Zatím každý, kdo tam něco trefit chtěl, to taky trefil. Kolik u toho Syřani sestřelili raket je irelevantní. Jestliže byl cíl zničen, trefili jen to, s čím nepřítel počítal, ve většině případů nejspíš jen návnady. To je totiž problém celého ruského přístupu k PVO. Je to sedící poloslepá kachna.

Datum: 28.01.2019

Vložil: Omny

Titulek: Re: Re: Re: jasně k snídani o))

a jak víš, že cíl byl zničen?? to jsou pouze tvé představy....ty nemůžeš vědět jaké byly cíle a zda byly všechny zničeny jako že určitě nebyly, takže akorát fabuluješ

Datum: 01.02.2019

Vložil: emilio

Titulek: Re: Re: Re: jasně k snídani o))

Přesně tak.

Datum: 24.01.2019

Vložil: Kliniec v zadku Fašingtonu

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: tak to rusové US pěkně doběhli...

Kroť sa a nezahlcuj tunajšiu diskusiu smiešnou prazápadnou popagandou!! K tej F-35 si kľudne prestri koberček v obyváku, klaňaj a modli sa k nej 3x denne...nič to ale nezmení na tom, že si len smiešny rusofóbny troll a usofilský šašo.

Datum: 24.01.2019

Vložil: Ree

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: tak to rusové US pěkně doběhli...

A ty si retardovaný proruský kok.t

...upraveno redakcí

Datum: 24.01.2019

Vložil: kiko

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: tak to rusové US pěkně doběhli...

myslím že takehoto človeka netreba riešiť...už to že niekohp tu nazve ko... by malo znamenať automaticke zablokovanie

Datum: 26.01.2019

Vložil: Kliniec v zadku Fašingtonu

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: tak to rusové US pěkně doběhli...

Ree:
retardovaný proruský kok.t je tvoj dedo ktorý ťa robil s tvojou máti

Datum: 24.01.2019

Vložil: Alex

Titulek: Re: Re: Re: tak to rusové US pěkně doběhli...

Pepe, aký je rozdiel medzi 5. a 6. generáciou? Čo charakterizuje 6. generáciu? Je to kdesi definované ako napr. balistická ochrana STANAG alebo jednotky SI :) :) :)

Datum: 24.01.2019

Vložil: Pepe

Titulek: Re: Re: Re: Re: tak to rusové US pěkně doběhli...

Žádné přesné definice, kterými by se všichni přesně řídili a uznávali je neexistují. Základní odlišností 6. generace víceúčelových bojových letounů od 5. je nejčastěji zmiňována schopnost plnit úkoly bez posádky na palubě. U dronů se to však tak brát nedá, činnost bez posádky je přece jejich podstatou. Proto jsem také narážel na nesmyslnost snahy přesného škatulkování. Někteří "Matějové" to však nepochopili a začali ochraňovat čistě příkladově zmíněnou F-35, která je ostatně totálním zgrčencem a Su-35S by si ji v souboji namazal na rohlík, a to bez ohledu na nějaký stealth nestelth.

Datum: 24.01.2019

Vložil: Sergej

Titulek: Re: Re: Re: tak to rusové US pěkně doběhli...

Vyzerá to pekne ale stealth s tým motorom asi ťažko

Datum: 26.01.2019

Vložil: Omny

Titulek: Re: Re: Re: Re: tak to rusové US pěkně doběhli...

co nechápeš na faktu že motor bude vycházet z Izdelye 30?

Datum: 24.01.2019

Vložil: bog

Titulek: Re: tak to rusové US pěkně doběhli...

Slová o 6. generáciií sú skor propaganda, pre Rusov typická. Tým však netvrdím, že to nemože byť špičkový stroj, no poháňajú ho motory povodom zo začiatku 70. rokov.

Datum: 24.01.2019

Vložil: Omny

Titulek: Re: Re: tak to rusové US pěkně doběhli...

s temi motory to není ještě jisté jak to je, podle mně se dovyvíjí motor na základě vývoje motoru pro SU-57, takže varianta je bud 2 motory od Klimova bez přídavného spalování nebo 1 motor frazor.

Datum: 24.01.2019

Vložil: Alex

Titulek: Re: Re: Re: tak to rusové US pěkně doběhli...

Zlatý môj - uvedomuješ si vôbec, aký nezmysel si teraz napísal? Urobiť z dvojmotorového lietadla jednomotorové alebo naopak znamená totálne, pre menej chápavých t.j. pre teba, totálne prekonštruovať celý drak takže výsledkom bude absolútne nové lietadlo. To si naozaj myslíš, že je to práca na rok-dva? Takže kedy potom bude ten zázrak 6.generácie reálne uvedený do výzbroje?

Datum: 24.01.2019

Vložil: Omny

Titulek: Re: Re: Re: Re: tak to rusové US pěkně doběhli...

ale chumajko na té tvé F-35 se pořád něco kurví a pořád to vyžaduje tam lít prachy a něco přepracovávat/upravovat a vy US trollové s tím nemáte nejmenší problém a letadlo je operačně způsobilé o)))
jinak né nemáš pravdu to není vůbec žádný problém místo dvou motorů dát jeden, drak se upraví minimálně

Datum: 24.01.2019

Vložil: Alex

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: tak to rusové US pěkně doběhli...

... jinak né nemáš pravdu to není vůbec žádný problém místo dvou motorů dát jeden, drak se upraví minimálně ...

Toto povedz leteckému konštruktérovi a ten sa bude ešte týždeň smiať. A možno aj dva.

Datum: 24.01.2019

Vložil: Omny

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: tak to rusové US pěkně doběhli...

snažil jsem se ti vysvětlit, že není jisté jaké tohle letadlo bude mít motory, že jsou dvě varianty. Na té fotce to nepoznáš

Datum: 24.01.2019

Vložil: Alex

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: tak to rusové US pěkně doběhli...

... jinak nemáš pravdu to není vůbec žádný problém místo dvou motorů dát jeden, drak se upraví minimálně.

.. snažil jsem se ti vysvětlit, že není jisté jaké tohle letadlo bude mít motory, že jsou dvě varianty. Na té fotce to nepoznáš.

Teba Rusi musia neskutočne dobre platiť, keď už neguješ aj vlastné slová. Povedz koľko dostaneš za jeden príspevok - možno potom aj ja zmením názor a budem na ich výplatnej listine :)


Záznamy: 1 - 50 ze 65

Vyhledávání