internetový armádní magazín

Exportní Suchoj Su-57 může být představen v listopadu v Dubai

29.03.2019 18:50

Podle Viktora Kladova, ředitele pro mezinárodní spolupráci společnosti Rostech, Rusko pravděpodobně v listopadu 2019 na letecké výstavě Dubai Airshow představí exportní verzi svého víceúčelového bojového letounu páté generace - Suchoj Su-57.

                                                                    xxxxxxxxxxxxx

                                 Suchoj Su-57 / foto mod.: Michail Poljakov / Russianplanes / FU

 

Kladov na tiskové konferenci na výstavě LIMA 2019 v Malajsii uvedl, že společnost Rostech a korporace OAK předaly ruské vládě již všechny potřebné dokumenty pro získání povolení k prodeji letounu Su-57E (E=exportní) do zahraničí. Ruská vláda by mohla o povolení rozhodnout již v nejbližších týdnech.

Podle Kladova je pro Su-57E atraktivním trhem Střední východ, zájem však může mít Indie i Čína.

Čína nedávno obdržela 24 ruských víceúčelových bojových letounů Suchoj Su-35 (SK) generace 4++. Předpokládá se, že během příštích dvou let se může tato země rozhodnout pořídit další stroje tohoto typu, nebo letouny páté generace Su-57E. Podle názoru některých leteckých odborníků se má Čína od Ruska stále co učit, takže možnost brzkého získání Su-57E může být zajímavá. Militarybox, CC BY-SA

 

Diskusní téma: Exportní Suchoj Su-57 může být představen v listopadu v Dubai

Datum: 30.03.2019

Vložil: Peter

Titulek: SU-57

V tomto pripade je potrebne nechat naivitu bokom. V exportnej verzii bude iba technologia, ktoru Rusi uznaju za vhodne pustit na trh. Ku tym videam ešte: je sice pekne, že sme si zvykli v dobe internetu nato, že kazdy co ma v zadku dieru nieco zavesi na web, ale si treba uvedomit ze sa tu bavime o vyrobku zbrojarskeho priemyslu, ktory podlieha istej urovni utajenia. To co sa objavi na weboch je iba to co niekto predtym schvalil pre zverejnenie. Takze preco asi by vesali na net videa z testov zbrani? Neocakavate nahodou ze zverejnia vyrobne vykresy od lietadla? Aj ked je pravda ze niekedy Rusi hraju divadielko, ze nieco akoze nahodne uniklo ale to je ich informacna hra. Nic viac a nic menej. Ved ovce treba obcas nejako pobavit.

Datum: 30.03.2019

Vložil: Franta

Titulek: Re: SU-57

Na to, aby to lietadlo vôbec niekto chcel, tam bude musieť byť tá najlepšia ruská technika. Pretože aj tá dnes značne zaostáva za konkurenciou.
A prečo by Rusi mali tajiť, že Su-57 už má integrovanú nejakú protilietadlovú raketu alebo že zhodí bombu? Veselo nám ukazujú zábery z testovania Kinžalu, ktorý je posledným výkrikom ich technologického pokroku.
Či logika ovečky odchovanej na socialistickom utajovaní nepustí? :-)

Datum: 30.03.2019

Vložil: Hup

Titulek: Re: Re: SU-57

Nesmysl. A zase nesmysl. Nejlepší techniku určitě exportovat nebudou. Kinžal není žádná nová super - technologie. Je to upravený Iskander. Technologický pokrok pouze za určitého úhlu pohledu. Pokrok je to pouze hlavně v boji proti letadlovým lodím. A vesele to ukazují protože je to součást odstrašení. Ne proto aby se chlubily. Ale aby to video viděli správní lidé. Skutečný technologický pokrok je Zirkon. Ale žádné hodnotné video jsem ještě neviděl. Proč asi. Žejo. Pro někoho těžko pochopitelné.

Datum: 31.03.2019

Vložil: Franta

Titulek: Re: Re: Re: SU-57

To je somarina. Videa Zirkonu uz zverejnene boli:
https://youtu.be/IxGTHA_1i80
Akurat, ze je ta raketa stale vo vyvoji a Putinovi sa len sniva o jej zavedeni do vyzbroje :-)

Datum: 31.03.2019

Vložil: Hup

Titulek: Re: Re: Re: Re: SU-57

Stále jsem žádný Zirkon neviděl! :D To jako staré sovětské systémy ze začátku videa. NA konci je pouze známý a pro export povolený systém Bastion. Víš co je Zirkon? :D ? Na videu žádný Zirkon není !!! :D Nesmíš věřit všemu co kde kdo napíše pod video. :D

Datum: 31.03.2019

Vložil: Omny

Titulek: Re:ani US námořník nikdy Zirkon neuvidí

protože ty raketa přiletí takovou rychlostí.....

Datum: 01.04.2019

Vložil: Omny

Titulek: Re:ne Putinovi se nic nesnívá, snívá se US

že by někdy něco takového měli, aprotože jsou v protilodních střelách cca 20 let pozadu, tak si o tom mohou jenom zdát a hlavní problém mají, že neumí obecně US ruské protilodní střely sestřelit......

Datum: 31.03.2019

Vložil: otazka

Titulek: Re: SU-57

Budou to úplně stejné technologie.. Otázka je, co je na Su-57 tak tajného, aby to nešlo exportovat? jen se osekají softwarově trochu parametry radarů v množství současně postřelovaných cílů, PLŘS i ty dalekého dosahu v exportní verzi jsou stejně osekané na max. dosahu o minus 20/30% proti ruským. Stealth vlastnosti jsou dané tvarem, ten změnit nejde bez podstatných zásahů do konstrukce.

Datum: 02.04.2019

Vložil: Omny

Titulek: Re: zeptal ses US co bylo tak tajného na F-22

že ho nechtěli exportovat?? rusové SU-57 exportovat chtějí, ale né samozřejmě v top verzi, asi vědí moc dobře proč

Datum: 31.03.2019

Vložil:

Titulek: Re: SU-57

Promiňte ale hadate se jako děti že školky. Nevíte nic akorát věříte nebo neverite podle momentalniho iracionalniho stavu zamilovanosti nebo nemilovanosti vůči Rusku, Rusakum... . Su57 jiste bude vynikající stroj. Je ve vývoji, některé schopnosti ma už teď, jiné ziska postupně dalším vývojem. Ruku v ruce s vývojem a zahájením produkce jdou bez mediálního zájmu záležitosti provozu servisu nahradnich dílů taktiky zkoušek manuálu úprav stojanek vycviku prostě logistiky v nejširším slova smyslu. Je to stejně jako u všech ostatních východních i západních nových strojů. To vše se děje. Rusové nyní pouze deklarují že Su57 bude na prodej. Ne že veškerý vývoj logistika a všechny souvislosti jsou již dořešen. A sanci na prodej mají. Po světě se nakupují moderni bojova letadla ruska cinska evropská americká a tak tomu bude i v nejbližší době. Vase diskusní příspěvky, že Rusaci zveřejnili takové a takové video a video toho a onoho nikoliv a odvozování a hadky že z toho vyplývá nebo nevyplývá to či ono, jsou úplně bláboly.

Datum: 29.03.2019

Vložil: Cateye

Titulek: Opravdu?

https://youtu.be/3BipGASLGBI?t=57

Já nevím jak vy, ale já tam tu odpálenou R-77 jasně vidím. Co tam máte dál? :D

Datum: 29.03.2019

Vložil: Cateye

Titulek: Re: Opravdu?

Odpověď mířila na Jiřího.M
Poslední dobou si ta diskuze dělá co chce...

Datum: 30.03.2019

Vložil: Jiri.M

Titulek: Re: Opravdu?

Spis je to moje linie. Neumite rozpoznat realitu od 3d grafiky?

Datum: 30.03.2019

Vložil: Jiri.M

Titulek: Re: Re: Opravdu?

Jediny odpal, ktery (prevepodobne) probehl, byl odpal strely s plochou drahou letu. I tak 144p zaber nepusobi zrovna nepresvedciveji
https://www.youtube.com/watch?v=iACk08Gp2HE

Datum: 31.03.2019

Vložil: Cateye

Titulek: Re: Re: Opravdu?

Samotný odpal není CGI. To že si někdo dal práci a natočil k tomu animovanou omáčku aby bylo video delší je jeho věc.
Nicméně i kdyby tomu tak nebylo, to že si dovolujete stav zkoušek zbraňových systémů na Su-57 odhadovat podle (ne)dostupnosti veřejných videí působí poněkud naivně... :)

Datum: 31.03.2019

Vložil: Jiri.M

Titulek: Re: Re: Re: Opravdu?

Dobre, Rusove maji 5 zbrani divu, ke nekterym pritom existuje aspon foto dukazy, ale zkouska R-77 byla tak utajena, ze verejna je jen jeho CGI podoba. Myslim si, ze to staci :)))

Datum: 31.03.2019

Vložil: podivné

Titulek: Re: Re: Re: Re: Opravdu?

Bobře. takže R-77 dokáže odpálit i k tomu uzpůsobený MiG-21 ale Su-57 tuto tak náročnou záležitost určitě nedokáže. trochu chabí argument. ty inteligentnější již zjistily to. mají svůj patentovaný systém závěsníků pro vnitřní pumovnice. tak možná logický důvod. nemají vůbec žádnou povinnost zveřejňovat či natáčet videa

Datum: 31.03.2019

Vložil: Cateye

Titulek: Re: Re: Re: Re: Opravdu?

Tak do vývoje letounu bylo investováno obrovské množství prostředků, ale protože chybí obrazový důkaz, neumí tak triviální věc, jakým je odpal PLŘS :D
To je fakt neprůstřelný argument typu: země je placatá, protože já nikdy ve vesmíru nebyl! Ve školce taková argumentace fungovala výborně... :)))

Datum: 29.03.2019

Vložil: Jiri.M

Titulek: No vazne

Vzhledem k tomu, jak nema Su-57 dokonceny novy motor, radar, avioniku a ani jednu jedinou zkousku strelby raket vzduch-vzduch, bych mel silny pochyb o tom, ze by Rusum na to nekdo skocil.

Datum: 30.03.2019

Vložil: Omny

Titulek: Re: No vazne mamlasi

Opravdu si myslíš, že sucko je bez radaru, že nemůže střílet rakety, fakt jsi takový mamlas, nebo to hraješ? Sázím na to prvni

Datum: 30.03.2019

Vložil: Jiri.M

Titulek: Re: Re: No vazne mamlasi

Ukaz mi zaber, kde sucko odpali raketu vzduch-vzduch. Zadne 3D grafika, prosim.

Datum: 30.03.2019

Vložil: Omny

Titulek: Re: Re: Re: No vazne mamlasi

takže rusové podle tebe neumí odpálit raketu vzduch vzduch, takový jsi trotl?

Datum: 31.03.2019

Vložil: Jiri.M

Titulek: Re: Re: Re: Re: No vazne mamlasi

Jsem :) Bez dukazu jsou to jen dalsi plasmatoviny. Neni ti divne, jak Rusaci s radosti predvedli svou petici wunderwaffen, ale pritom jediny "dukaz" o bojeschopnosti Su-57 je 144p zaber Su-57 odpalujici (predem programovanou) strelu s plochou drahou letu? Jen pripominam, ze ostre kritizovany F-35A absolvoval prvni let v 2006 a v 2013 odpalil svuj prvni AMRAAM.

Datum: 31.03.2019

Vložil: podivné, jaka

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: No vazne mamlasi

aká bojeschopnost? Tento letoun není bojově ani operačně nasazený. Zkouška nové verze Ch-59 odpálené z T-50 v sýrii za účelem získání zkušeností z praktického nasazení v reálu. F-35 dokázal to ze dle definice letounu 5.generace, to není letoun páté generace. A stavět negativní obraz Su-57 na základě toho že neumí odpálit střelu, která je běžně nasazená u letounů Su-30-35 je velice ubohý argument. A pokud bude umístěná na vnějším klasickém závěsníku, vůbec se to neodlišuje od zavedené praxe na Su-35, to je ten nejmenší problém. Ale jinak prosím může se pokračovat v této celkem trapnosti nadále.

Datum: 01.04.2019

Vložil: Jiri.M

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: No vazne mamlasi

To, ze neco jineho umi odpalit R-77 neznamena, ze to umi i Su-57. Ostatne i F-35 trvalo 7 let, nez se naucil odpalit AMRAAM a i pozdeji byly hlaseny problemy, ktere byly postupne vyreseny. Motorove zkousky s radosti oznamili, tak at oznamuji odpal AA raket ;)

Datum: 01.04.2019

Vložil: podivné

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: No vazne mamlasi

tak podle toho že to neumí F-35, tak to určitě nebude umět ani Su-57. T50-4 i jiní byly několikrát viděn s raketami na venkovních závěsnících. A to s R-77, ale i s Kh-31 a dalšími zbraněmi. Ani s jednou akcí se nechlubili. A proč by měli? Jen dodám že radarový komplex pro Su-57 N036 Bjelka vyvíjí státní firma Tikhomirov-Тихомиров, která svého času vyvinula špičkový radar ZASLON pro MiG-31, byl to vlastně první PESA v operačním nasazení na světě. Neměl bych obavu o Su-57, vše je řízeno a odsouhlaseno státem-armádou. I MiG-31 zvládá R-77 a naopak Su-57 od něj převezme rakety R-37M s dosahem 300 km +. To je pro F-35 už moc složité, to se nedá srovnávat. Naproti tomu Fazotron je soukromou společností, asi stále doposud bez státní podpory a velkých objednávek. Fazotron dělá ŽUk pro MiGy-35, tam bych tu obavu měl.

Datum: 30.03.2019

Vložil: bog

Titulek: Re: No vazne

Nové motory i tak by nemali byť pre export.

Datum: 30.03.2019

Vložil: bog

Titulek: Re: Re: No vazne

Prípadne v slabšom prevedení. Nová konštrukcia totiž žiadaná bude.

Datum: 31.03.2019

Vložil: Franta

Titulek: Re: Re: No vazne

Kto povedal, ze nove motory nebudu na export? Rusko dnes musi exportovat tie najmodernejsie stihacky ake ma a aj s najvykonnejsimi motormi, vid Su-35. Nic ine im nezostane ani v buducnosti, ked budu chciet drzat krok s konkurenciou.

Datum: 31.03.2019

Vložil: bog

Titulek: Re: Re: Re: No vazne

Čítaš a nerozunieš. Uviedol som v doplnku, že nová technológia žiadaná bude. India sa s nimi škriepila o motor. To, čo ponúknu bude tiež znateľné na cene stroja.

Datum: 31.03.2019

Vložil: Franta

Titulek: Re: Re: Re: Re: No vazne

Este raz sa spytam. Kto kedy z ruskych predstavitelov povedal, ze nova verzia motora nebude na export?

Datum: 31.03.2019

Vložil: bog

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: No vazne

Oficiálne nikto pokiaľ viem. Preto som použil podmieňovací spôsob. Vychádzal som zo správ o postoji Indie ku T-50.

Datum: 01.04.2019

Vložil: OMny

Titulek: Re: Rrusové už několikrát řekli indům, že jim nové

motory nedají, ted je otázka, jestli to mysleli tak, že s nimi nebudou sdílet technologii , druhá věc může být export

Datum: 01.04.2019

Vložil: bog

Titulek: motory

Asi export. Изделие 30 je od základov nová konštrukcia, označujú ju za generáciu 5+. Svoju pýchu by vyvážať nechcelo nikto.

Al-41F1 /4++/ sú dostatočne výkonné aby umožnili supercruise. Má nové kompresory pre výššie stlačenie i turbíny/turbínu 1. stupňa?/ pre vyššie teploty. Motor na úrovni PW-F100-232. Pre zahraničie je to i tak špička.

Datum: 01.04.2019

Vložil: Omny

Titulek: Re: motory

já si to myslím také ale vysvětli to US trollům, které se na tom motoru stále točí, aby nám dokázali, že SU57 ještě není hotov o))

Datum: 31.03.2019

Vložil: Omny

Titulek: Re: Re: Re: No vazne

neblábol Franto jsi už trapný

Datum: 31.03.2019

Vložil: otazka

Titulek: Re: No vazne

nemá dokončen radar? :D když je to derivát Irbis-E z Su-35S (používá stejné T/R moduly). Su-57 má ještě dva boční radary a jeden zadní v pásmu X postavené na stejné technologii jako hlavní radar (takže s radary jsou nejmenší problémy, jelikož je už bojově použit na Su-35S), další čtyři radary v pásmu L. Avioniku má dávno dokončenou (netřeba to porovnávat se složitostí vývoje avioniky u F-35), protože je odvozená od Su-35S a jednotlivé upgrady se dělají průběžně. Dokonce v simulátoru používají na vzdušné cíle krom R-77-1 novou PLŘS R-97 o dosahu 160km, je to pravděpodobně ramjet verze R-77PD ala Meteor. https://youtu.be/Zvy9yXxI6U4?t=1282 Motory izd.30 jsou zpožděné, ale ne nijak výrazně, staví se letka pro experimentálně bojové testovací nasazení, kde se bude vymýšlet taktiky bojového nasazení, což bude trvat rok či dva a podle toho se upraví sériové stroje už s novými motory. Náhodou je to velice efektivní přístup.. a že mají zpoždění motory, není to poprvé ani naposled.

Datum: 31.03.2019

Vložil: otazka

Titulek: Re: Re: No vazne

To, že člověk, co nikdy nic nevyvíjel evidentně, tak tento přístup nedokáže ocenit je věc druhá ;)

Datum: 31.03.2019

Vložil: Jiri.M

Titulek: Re: Re: Re: No vazne

"In the AESA, each antenna element is connected to a small solid-state transmit/receive module (TRM) under the control of a computer, which performs the functions of a transmitter and/or receiver for the antenna. This contrasts with a passive electronically scanned array (PESA), in which all the antenna elements are connected to a single transmitter and/or receiver through phase shifters under the control of the computer"
Ja se obavam, ze to neni jen ledajaka jednoducha modifikace Irbis-E :). Ostatne i ostatnim evropskym statum trvalo skoro 10 let, nez si jim povedl uspesne zavest AESA modifikace CAPTOR radaru na Eurofighter. Dalsi priklad je MiG-35, ktery i po 10 letetch vyvoje neni stale ve sluzbe. Jeho Zhuk-A/AM AESA radar stale trpi cetnymi problemy a nebude instalovan na prvni batch.

Rozhovor s prestavitelkou Rsk MiG Anastasii Kravchenkovou:
https://www.defenceiq.com/air-forces-military-aircraft/articles/what-does-the-mig-35-bring-to-air-combat-interview-with-anastasia-kravchenko

"It has no AESA radar yet. The current radar is the Zhuk-M with a mechanically steered antenna (!!!). However, its developer [Phazontron-NIIR] is working on AESA versions, called the Zhuk-A/AM, which possess more than 1,000 solid-state transceiver-receiver modules."

Datum: 31.03.2019

Vložil: otazka

Titulek: Re: Re: Re: Re: No vazne

Evidentně o radarech krom CTRL+C a CTRL+V moc nevíš, podívej se na Irbis-E a NIIP Otakar N050 s 1526 T/R moduly. Obávat se můžeš čeho chceš, ale AESA T/R moduly jsou velice podobné těm použitým v Irbisu-E a na 99.9% architektura vychází z něho, N050 samozřejmě má podstatně novější elektroniku a řídící software, plus je celý radarový komplex Su-57 řešen jako multiradarový hybridní, což je dost podstatná věc, něco si o tom zjisti., kdy máš hlavní radar, dva boční + zadní, a čtyři AESA L pásmové antény schopné spolupracovat pasivně i aktivně s hlavními radarem pracujícím v pásmu X. Že Irbis-E není AESA "Aktivní fázová anténní soustava", to je jen slovíčkaření, že má režim PESA nic podstatného neznamená při jistém typu architektury - vysvětleno níže. Přehlížíš jeden podstatný fakt, AESA má velkou výhodu, že může současně vysílat i přijímat každý T/R modul, což se využívá hlavně tak, že část AESA T/R modulů třeba sleduje vzdušné cíle a další část ve stejný čas jen naslouchá a hledá nepřátelské pracující radary a tak dokážeš pasivně lokalizovat pracující radary letounů protivníka a další část mapuje třeba povrch. A teď, co ti uniká, Irbis-E a Otakar N050 (a jeho X pásmová integrovaná AESA pole) i PESA je hybrid AESA a PESA (oba radary zvládají současně sledovat vzdušné cíle i mapovat povrch například), protože shlukuješ a ovládáš například 56 T/R modulů současně při vysílání, má to své výhody i nevýhody. Ale hlavní výhoda AESA radarů schopnost při vysílání být v pasivním režimu a naslouchat, kterou tu šermuješ, řeší rusové jinou architekturou na letounu od Su-35S, tak, že hlavní radar v pásmu X spolupracuje současně s AESA L pásmovými anténami (Su-35S má dvě v náběžné hraně) Su-57 má čtyři, a proč je tato filozofie efektivnější? Protože AESA L pásma co pracují v pasivním režimu defakto dělají obdobnou práci jako T/R modul/y, kdy část radaru nebo celý vysílá a část T/R modulů vyhledává nepřátelské radary čistě pasivně. Velká výhoda této architektury je v tom, že s AESA radary pracujícím v L pásmu pasivně jde dobře detekovat komunikační (datalinkový provoz) nejen u letounů protivníka na extrémně velké vzdálenosti, dáno užívanými rádiovými frekvencemi skrz potřebu velkého dosahu, oproti detekci protivníka podle rádiových emisí jeho pracujícího radaru jen čistě AESA radarem pracujícím v pásmu X. Pravděpodobnost, že letouny protivníka při vypnutém radaru budou mít zapnuté datalinky je podstatně větší, což znamená, že jejich přibližná poloha půjde zjistit na podstatně větší vzdálenosti, než jsi schopny dosáhnout s "výhodou" čisté AESA koncepce bez spolupráce s radary pracujícím v L pásmu, a to je tu ještě režim, kdy radary L pásma pracují současně aktivně spolu s hlavním radarem v X pásmu a vytváří drobné rádiové interference/rezonance i v X pásmu hlavního radaru, což se používá pro detekci stealth letounů, proto rusové rozvíjí hybridní radarové komplexy, Nebo-M, teď už to tahají i do taktických letounů, začali s tím na Su-35S a Su-57 to posouvá zas na úplně jinou úroveň díky 8 radarům na palubě. Samozřejmě i u Su-57 dojde k přechodu na čistý AESA radar, ale zatím hybrid AESA/PESA vycházející z Irbisu-E plně dostačuje, a poskytuje nad protivníkem i nezanedbatelnou výhodu právě v možnosti lokalizace jeho polohy na extrémně velké vzdálenosti díky čtyřem AESA L pásmových radarů, kdy mohou pracovat dokonce i čistě v pasivním režimu, propojte fázovaná anténní pole roje Su-57 přes výměnu objemných dat přes jejich boční radary, a získáte obří virtuální pasivní/aktivní radarovou stanici pracující pasivně i aktivně v L pásmu, toto je jen má spekulace, ale je to dost dobře možné, fungují takto například radioteleskopy, a už se dostanete v určení a sledování polohy protivníkova letounu jen přes jeho vysílací datalink na přesnost určení polohy cca 2-4km, což už je použitelné pro skryté napadení takového cíle s PLŘS dalekého dosahu s aktivním RL. Moc ty Rusy nepodceňuj.. a hodně studuj ;)

Záznamy: 1 - 40 ze 53

Vyhledávání