Brazilské letectvo dostave v červnu první letoun KC-390

05.04.2019 08:55

Velitelství brazilských vzdušných sil dokončuje přípravy na červnové přijetí prvního sériového vojenského transportního letounu KC-390, vyvinutého brazilskou společností Embraer.

První KC-390 bude dodán brazilskému vojenskému letectvu v první polovině letošního roku. Do konce roku by pak mělo proběhnout předání druhého stroje. První KC-390 bude přidělen k první transportní skupině - 1 Grupo de Transporte de Tropa (1 GTT).

V současné době probíhá u brazilského letectva výcvik pilotů a techniků pro provoz letadel KC-390. Certifikační testy typu mají pokračovat až do roku 2020, aby bylo možné posoudit schopnosti letadla a zajistit soulad s požadavky letectva. V roce 2018 KC-390 obdržel civilní osvědčení od National Civil Aviation Agency (ANAC), a v roce 2019 prošel certifikační zkouškou k provádění různých vojenských operací a tankování za letu.

                                                                      xxxxxxxxxxxx

                                             druhý prototyp KC-390 / foto: Embraer / FU

 

Brazilské vojenské letectvo podepsalo dohodu o partnerství s Embraer Defence and Security v rámci programu na vývoj nového letadla BTA KC-390 v dubnu roku 2009. V květnu 2014 podepsala Koordinační komise pro bojové letectví brazilských vzdušných sil (COPAC - Comissao Coordenadora do Programa Aeronave de Combate) smlouvu o dodávce 28 letadel v průběhu deseti let. Náklady byly odhadnuty na 3,26 miliardy dolarů. Ve stejné době byla podepsána i smlouva, která zajistila dodávku dvou prototypů. Stroje Embraer KC-390 mají u brazilského vojenského letectva nahradit letouny Lockheed C-130 / KC-130 Hercules provozované od šedesátých let.

První prototyp KC-390 provedl první let 3. února 2015. Druhé letadlo vzlétlo 28. dubna 2016. Počáteční připravenost letadla k zamýšlenému použití byla dosažena v prosinci 2017. Dne 9. října 2018 začaly letové zkoušky prvního sériového KC-390.

Realizaci zkušebního programu komplikovala nehoda prvního prototypu při pozemních zkouškách v Gavian-Peixoto (São Paulo) 5. května 2018.

Letadlo KC-309 je určeno k přepravě vojáků a nákladu, tankování letadel a vrtulníků ve vzduchu, k provádění pátracích a záchranných operací, hasičských zásahů, zdravotnické evakuace a podpory humanitárních misí. Militarybox, CC BY-SA

 

Diskusní téma: Brazilské letectvo dostave v červnu první letoun KC-390

.

Alex 05.04.2019
... smlouvu o dodávce 28 letadel v průběhu deseti let

To je neskutočná produktivita výroby.

Re: .

Dip 06.04.2019
Nebo to tak chce Brazilie pozvolna dodávat. Finance, postupné nahrazovaní starých letadel.

KC-390

David 05.04.2019
Svého času se také mluvilo o tom, že si tyto letouny pořídí i Česká republika, resp. AČR. Byla dojednána i předběžná dohoda. Jenže tomu je asi konec

Re: KC-390

Nesher 05.04.2019
Řekl bych, že má AČR jiné priority než střední transportní letadla. Ale pokud skutečně vláda splní slib ohledně navýšení rozpočtu někam k 2% HDP, tak dříve či později dojde i na transportní letadla. 2% HDP v roce 2024-25 budou okolo 135 mld. a za něco se to utratit bude muset.

Re: Re: KC-390

05.04.2019
milý Neshere, me taky vrta hlavou to co Davidovi - pamatuji se, že koncem 90. nebo zacatkem milenia, tak jako dnes nas media presvedcuji, jak ceska armada nutne potrebuje nove tezke moderni zapadni BVP a vyradit zastarale ruske nebo napr. terenni auta a jak se pripravuji vyberova rizení nebo zatím aspon ruzna prezentace ruznych vyrobcu, potom že prý tanky, a taky vrtulníky, zda ano, ne, jaké, od koho, rozebírá se to ze všech stran ........, tak presne takto se tehdy rozebíralo o nutnosti vyrazeni TU154 a AN24 a jejich obmeny za nová (západní) jako jedna z priorit ozbrojených sil. Jako že je potřeba mít dostatečně kapacitní transportní letectvo pro různé zahraniční mise, rychlý transport jednotek, pro výsadkáře, dopravu zásob, materiálu, evakuace z ohrožených oblastí, humatitární mise atp. a je to nutné a musí se pořídit a ..., a když nebudeme mít nové transportní stroje, tak taky nebudeme moci už nevím co, asi plnit nějaké závazky nebo co ... .
K vyřazení letadel sovetskeho puvodu došlo, a pak se zacalo mluvit a psát o možnosti vyvíjeného Embraeru 390. S tím, že by to byl výkonově celkem optimální typ pro české potřeby - o něco výkonnejsí než Herkules, menší, slabší než Globemaster a podobná výkonná ale pro ČR ponekud drahá a asi zbytečná letadla. Dále, že na vývoji i výrobě nějakých dílů by se mohly podílet čeští výrobci, případně servisu, prodeji apodobně ve středoevropském prostoru. Tady už asi přecházím od možností reálných do oblasti vlhkých snů některých činitelů a military-fandů. Nicméně vzájemné delegace na různých úrovní se konaly a vypadalo to seriozně. Potom vše utichlo, letectvo po mnoha peripetiích nakoupilo 4 CASY, 2 Airbusy319 a nevím, nejaký ten VIP tryskáč? Pak o tomto typu vojenské techniky, jakož i spolupráce ČR-výrobců s Embraerem - nastalo ticho. Jestli se mýlím, a chyba je na mé straně, a něco jsem prošvihl, omlouvám se a prosím o doplnění info.
Jinak me osobne se tento typ také zamlouvá - robustní (na pohled samozřejme, laický názor, u pevnostních zkoušek jsem nebyl ani nevidel protokoly z nich ani ze zkušebních letů), opravdu vojenský transportní, ne odvozenina civilního typu, řekl bych tak akorát pro letectvo ČR, řešením, velikostí, cenou, výkony ....
Myslím, že mezi Herkulesem a velkými strategickými typy snad ani ve světě není nic podobného?
Pro Alexe - tech 28 letadel do 10 let to byla víceméně pobídka na dokončení vývoje, to není nijak moc. Ta objednávka nebyla daná jakože vše nachystáno pro seriovou výrobu a ted mi teda vyrobte 10 kusů.
Vývoj ještě probíhal. U vývoje všech!!! nyní nejnovějších transportních typů - evropského, japonského, ukrajinsko-ruského to trvalo roky,lépe řečeno nějaká ta desítka let, a vlastně stále trvá i když první kusy (desítky kusů) už lítají. (u rusko-ukrajinského ted nemám na mysli problémy dané přerušením spolupráce, abych nenavodil jiné téma, než se týká článku).
Jestli narážíte na nějakou neschopnost nebo nižší úroveň obecně Brazilie a jejího průmyslu, tak samozřejmě nemohu proti-argumentovat, neznám to tam, ale samotný Embraer je dnes zavedený renomovaný výrobce. Úspěšně vyrobil stovky letadel menších-cvičně-bojových do celého světa, a civilní proudová letadla létají ve velkém počtu např. u Lufthansy na kratší a méně vytížené trasy (resp. u jejich regionálních dcer či spřízněných areolinek)
a létají normálně bezpečně bezproblémově.

Re: Re: Re: KC-390

Jerry 05.04.2019
Tak sovětská dopravní letadla se vyřadila, jelikož byla zoufale zastaralá. Tu-154 má v Evropě a USA zákaz letů kvůli hluku a AN-26 na Slovensku zabila 25 nebo kolik výsadkářů, když spadla. Slováci pak urychleně pořídili Spartany… A že se nepořizovaly nějaké experimenty, ale ověřená kvalita jako A-319 je logické.

Re: Re: Re: Re: KC-390

05.04.2019
Tak v době vyřazení TU154 samozrejme zastarale nebyly natož beznadejne. tj. na prelomu tisicileti nebo tak nejak. Tehda se o tom psalo, byly nekdy z konce 80. let tehdy nejmodernejsi verze. Normalne udrzovane a modernizovane, mohly klidne letat, Tak jako se to deje u jinch typu a letectev zapadnich i východních, severnich i jiznich. Zastarale by zacinaly byt nekdy v dnesnich dnech a nahradit by se mohly nekdy od dneska za 5-10let. Myslim, ze u civilních ČSA tento typ nemel nehodu (nerikam jinde ve světě). Proti A319 jako takovému nemam nic. Aby bylo jasno, muj pohled je ciste laicky, o militaria se zajímám cetbou periodik, knih, internetu, nepracoval jsem ani v Tupolevu ani Airbusu ani na ministerstvu-nemam moznosti nezpochybnitelných informací z tohoto prostředí.
Takze dale z tohoto laického pohledu: TU154, A319 jsou vlastne civilni letadla ve vojenske spravě, vozí vojaky, civilisty, činitele "na služební cesty" a zpatky - i když na služební cesty často válečné, ale do nebojových zón, tak jako by tam jinak letěli civilními aerolinkami. V porádku, jsou destinace, kam se civilními aerolinkami není mozne dostat a vůbec, kupříkladu s Ryanem ted jak zdrazili za i male zavazadla, tak když by si každý vojak vzal sebou tlumok, zasoby na mesic, samopal, kulomet, granaty, polní nemocnici, tak se samozrejme armáda nedoplatí a je správné, že si aspon jakoužtakouž prepravní kapacitu sama udrzuje. Ale co letadla "opravdu vojenská?" O stáří AN-24 (nebo říkáte AN-26?) teda nevím, asi by se to dalo dohledat. Na tu tragedii si pamatuji, přečkali nasazení v misi a takto skončili na prahu domova, ale co bylo příčinou? A i pokud technická chyba v letadle, padají i jiné typy (západní, východní, ... atd.). Statistiku a porovnání neznám. Ale ty CASY295, opět laický pohled-mi připadají takové křehké. A při jejich nákupu byly různé aféry. Ale běžný člověk se pravdu nedoví, může jen spekulovat. Dobrá, máme je, ale na co? Co uvezou? Četu vojáků? Uvezou nějaké auto, transportér, doprovodnou zbraň? Kolik by jich muselo být, aby unesly a vysadily nějakou sílu? Samozřejmě nemám na mysli masivní výsadek proti nejaké sousední zemi, po tom nikdo duševně zdravý nebo i mírně nezdravý netouží. Skákají z nich pravidelně výsadkáři v rámci výcviku nebo nacvičují vysazování alespoň lehčí techniky? Já to nevím, máte-li informace, sem s nimi. Dobrá, lehčí úkoly, udržování kondice - ať CASY slouží, ale na výše uvedené úkoly jsou potřeba silnější stroje-stačí si přečíst veřejně dostupná technická data. No a ten Embraer by mohl být ne? Spolu s těmi CASAmi a Airbusy, když teda jinak nedáte. Kdyby byl V ČR část vývoje, výroby ... . No a kdyby se vývoj nepovedlo překlopit do zdárné seriové výroby bezproblémového letadla, no tak by se muselo najít jiné řešení. V životě lidském se toho spoustu nepovedlo a ještě nepovede, a nejen v oblasti akvizic vojenské výzbroje.

Re: Re: Re: Re: Re: KC-390

Martin 05.04.2019
Ta havárie na Slovensku se týkala An-24,ale myslím, že šlo o chybu posádky. Jinak co se týká věku těch letadel, tak An-24 se kupovali koncem 60 let a novější An-26 v první půlce 80 let, stejně jako dvojice větších An-12. Dnes už si málokdo vzpomene, že naše armáda měla v úmyslu koupit dva uložené Herculesy, myslím, že šlo o KC-130,dokonce se na ně byli i podívat, ale jejich zprovoznění bylo hodně drahé, takze to nějak vysumelo.

Re: Re: Re: Re: Re: KC-390

Jerry 06.04.2019
Samozřejmě, že Tu-154 byla v té době zastaralá. Vyměňovaly se, protože mají všude v civilizovaném světě zákaz vzletu a přistání kvůli hluku a emisím. Zároveň přestaly splňovat požadavky na přístrojové vybavení. To samé platilo i o AN-26. A modernizovat takové staré střepy, které už se ani nevyráběly nedávalo smysl. Naštěstí se to poslalo pryč stejně jako kdysi Mig-29. Jinak by naši piloti doteď bičovali mrtvé kobyly.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: KC-390

Flanker.27 06.04.2019
Aneb, kdy je rozumná argumentace k ničemu, protože oponent reaguje emocemi.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: KC-390

Cateye 06.04.2019
Tak to víte, An-24 podle toho pána zabila 42 slovenských vojáků, byť to byla navigační chyba posádky a Slovensko, tak urychleně pořizovalo C-27 Spartan, že tam první přistál skoro dvanáct let po nehodě... :)

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: KC-390

Jerry 06.04.2019
No ano. Láska k ruským strojům některým zatemňuje mozek. Ta letadla šla, protože byla neefektivní, poruchová, blížil se zákaz jejich provozu v civilizovaném světě. To jsou fakta. Stejně jako je faktem, že ta slovenská AN-24 byla poruchová a vyšetřování havárie a jeho závěry zpochybňované do té míry, že bylo obnoveno vyšetřování. "Po viac ako desiatich rokoch sa však pozostalí dožadujú nového vyšetrenia havárie z dôvodu podozrení, že závery vyšetrovania nie sú správne a neboli vzaté do úvahy všetky dôkazy. Tomu nasvedčuje aj rozhodnutie Krajského súdu v Bratislave, ktorý nepotvrdil vinu pilota a ozbrojené sily SR priznali, že za "poškodenie zdravia" pilota kpt. Kumančika nesú

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: KC-390

Cateye 07.04.2019
Když se ohradím proti vašemu tvrzení, že "An-26 zabil" slovenské vojáky pouze uvádím na pravou míru vaše nesmysly, kterými argumentujete. Není v tom žádná láska k ruským strojům. V tom letadle se zabil bratr mojí kamarádky, takže jsem kauzu podrobně sledoval. Nejlépe je katastrofa popsaná v Letectví a Kosmonautice, tuším při desetiletém výročí tragédie, doporučuji vyhledat.
Posádka bohužel zvolila jiný směr přiblížení ke Košickému letišti, v jehož sestupové rovině byl kopec. To že se s tím někteří příbuzní nechtějí smířit, je pochopitelné, ale asi tak relevantní jako obnovené polské vyšetřování katastrofy u Smolenska.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: KC-390

08.04.2019
cateye, nech Jerryho Jerrym, si podle vseho dela bžundu a my mu to i s navijákem ... :). Zajimalo by me, jak to vysetrovani dopadlo - dali vinu pilotum? Vím, že už šli na pristani Košice měli na dohled a naprali do do nejakeho kopecku ještě na na madarskem uzemí, a snad nechybelo moc, aby ho nepreleteli mozna jen ze zavadili o vrcholy stromu? Pokud jsi to sledoval trochu více, to, že leteli jinudy - "navigacni" chyba pilotů - nebyla ta chyba dana poruchou-nesprávnou funkcí nejakého navigačního pristroje? Tedy - v zásade, co tvrdí naš "diskusni nepriatel" Jerry?
Chyba techniky, zastaralost? Castecne aspon? Jako spolupusobici faktor například.
U toho Smolenska to byl rovněž nami diskutovany transportni typ-TU154. Precetl jsem i i vdel na www k tomu ruzne, i polske i jsem lovil rustinu na ruských, vcetne ruznych konspiracnich teorii, ale ta oficialni, ze na pristani naletaval kus vedle osy drahy rovnobezne, a ze v te oblasti, kde chybne klesal, je mírná proláklina, takze klesal za skoro nulove viditelnosti podle pristroju rychleji nez by mel, tedy s ohledem na tu proláklinu spravne, ale když se ta zacala zase zdvihat, tak uz nestihl zdvihnout letadlo, se mi zda verohodna. Ta proláklina tam, kde spadnul, skutecne je, zatímco v ose drahy nikoliv. Podle jednoho clanku pristavali podle nejakeho pristroje vyskomerneho, ale, vyskomer na jinem principu jakmile se teren zacal zdvihat, tj. podle tohoto druhého pristroje jakoby letadlo proti nemu relativne klesalo stale prudseji, varoval posádku akusticky, ale ta to ignorovala, a podle toho prvního pristroje klesali zdanlive normalne A nahrávky z kabiny, která unikla na www (teda pokud to nebyl hoax), tam opravdu je slyset celkem dlouho neco jako "go up, go up ..." nebo "get up get up ...." strojový opakovaný hlas. A lidi v kabine se normalne bavi, ignoruji to. Udajne tam nejaci vysoci cinitele byli v kabine tlacili na pilota, aby pristal, bylo mizerne počasí nulova viditelnost, mozna chtel nekde divergovat, a podlehl tlaku, no v kazdem případe, at byla na vine posádka nebo nejaci funkcionari, vzapeti nasledoval trest, nemilosrdný, naprostý, pro všechny stejným metrem. Ruska/sovetska technika tedy nezklamala. Nebo mozna ty meraky uz byly "zapadni", po modernizaci, no proste selhal lidsky cinitel.
Nicmene urcita konspirace mi hlavou vrta: dobrá - "výšková chyba" byla chybou pilotů, rekneme. Ale co "stranova chyba?" to ti ridici na letisti nepoznali, ze jim letadlo pristava jaksi několik set metru mimo drahu? Kdyby posadka zvladla zmeny tvaru terenu, tak by "pristali" vedle drahy? Spali tam nebo nejake radary sledujici pristavani neexistuji nebo nefungovaly? Víte neco o tomto aspektu z vysetrovani? Toto někdo nenapadl jako moznou "ruskou sabotaz"?
I když na druhé strane, není to tak davno, co v USA nebo Kanade nejake US aerolinky v noci malem pristaly na pojizdejici drahu s několika cekajicimi letadly plnymi cestujících. To mohl byt masakr daleko prekonavajici ty Smolensk a Kosice dohromady. Jenze tam vycvicenost, profesionalita, pohotovost, disciplína, které už byly skoro na lopatkách v zápase s laxností, únavou, stereotypem, nepozorností, dostaly pár sekund před katastrovou možnost otočit výsledek toho zápasu, tím, ze o situaci nejaky nahodny pozorovatel vyhrknul do vysílačky, a tuto možnost beze zbytku využily - pilot během zlomku sekundy, ještě ten neznamy hlas ve vysilacce nedoznel, bez dalšího ptaní, overovani, zjistovani, zacal pridavat motorum vykon a o par metru stojici letadla preletel. Uf.
Kdyby se to nepodarilo, co by Jerry rikal? Zastarala americka technika zabila 500 lidi? No a tam mi není jasne to co ve Smolensku -kdyz si to pilot spletl-tam ale na rozdil od Smolenska nebyla nulova viditelnost-byla tma, ale draha osvetlena. Nebo ne? - tak ale ridici dispecer? Nevidel to? Nebo to nemá technicky jak možnost videt? Nebo spal? Nebo sabotáž?
No nic ještě mi reknete k tematu, jak se Vam libi Embraer a jestli, bez ohledu, na to, že pro AČR je to asi pasé v tuto chvíli, ale jestli nejaký ten díl pro nej preci jenom nebude vyrábět Aero nebo jiny cesky výrobce, jestli někdo neco o tom vite. Mozna Militarybox casem doda upresnujici clanek (?)

Re: Re: Re: Re: Re: Re: KC-390

08.04.2019
ani MiG29 nebyly zastaralé, naopak to byly funglovky, kterými začalo přezbrojování tehdy zastaralých typů. Pomalu, podle tehdejších ekonomických možností, možností dodavatele, politické situace, tlaku tehdejších spojenců, co a kolik bychom si jakože měli nejmodernějších pořídit jako stát "v 1.linii" , naopak co nám neprodají nebo jedině downgradované, co budou provozovat jen přímo u vlastních jednotek,a miliony ruznych duvodu a názorů a jednani. V podstaatě obdobně jako nyní.
Sověti zkoušeli první kusy (a SU27) v Afghanu, prototypy nebo předseriové nebo první seriové - nevím, k nám přišly první objednané koncem 80. let, a dodávka byla dokončena ted sám nevím jestli v 89' nebo dokonce v 90' nebo 91' (?). Po zmene režimu další objednávka nešla. Dodáno bylo tusim 20 ks pro cele tehdejsi CSSR. Cílový stav mel byt cca 100 ks, asi nekdy 2000-2010(?), coz je nekolikanasobne min nez bylo v CSSR tehdy bojových letadel - prave u MiG29, obdobne jako zapadnich protejsku, se mělo prechazet na podstatne nižší počty proti předchozím generacím, kvůli kombinaci faktorů - nova generace je o řád dražší, ale tež bojově daleko způsobilejší (měla by být), také se oteplily mezinárodní vztahy, a souběžně se u typů této generace mělo zacít prechazet z jednoúčelových stroju na univerzalnejsi, takže se měla i potlačit typová různorodost. První MiGy29 v ČS byly ještě čistě stíhací. No a samozrejme s prubehem další vyroby by docházelo k modernizacim. Toť tedy plany soudruhů.
Kvalitativně byly na urovni západních strojů tehdejsí doby. Plusminus. Dohadovat se, v čem konkrétně byl ten a ten typ lepší než onen, by bylo nekonečné. Za srovnatelne se da považovat F16,F18,F15,F14 (poslední dva jsou tezsi vykonnejsi vetsi), Viggen, Tornado (ale to spiš s MiG23 nebo Su24 nebo neco mezi, F111 take s Su24). Co ještě měli na zapade - Jaguar, no ten taky spis s MiG23 nebo Su25, tezko to srovnavat aspon velmi zhruba. Mozna v mnoha parametrech, vybavení, schopnostech byly zapadní stroje o neco vepředu, ale byly 2 veci, které zapadni stroje nemely: infračervený sledovací a zamerovací systém, a prilbový zamerovač sprazeny s PL raketami. Obe vymoženosti měli už ty první verze včetně dodaných do ČS, západní výrobci to zacaly vyvíjet mozna 10 let poté a pokud vím, plně obojí mají až nejnovější generace letadel, možná starší po modernizaci, resp. infračervené zařízení i starší, ale jen v zavěšeném kontejneru jako varianta (doplněk) podvěšené výzbroje. Netvrdím, že zatímco se Rusové v 90. letech plácali v problémech, na západě pracovali a Rusy "dohnali a předehnali".
Druhá věc ke kvalitám MiG29 z té doby prelomu 80/90-Němci si je jako jeden z mála druhů výzbroje ponechali ve sjednoceném Bundeswehru, většinu jiné i nejmodernejsí výzbroje prodali, darovali, sešrotovali ... . Nahradili jimi v zásadě ještě Fantomy. Nedá se to říci přesne, ty procesy probíhaly rozfázovaně a vyřazeno bylo početně mnohem více strojů než nabyto. A až nedávno byly MiGy29 konečně nahrazeny Tajfůny, a prodany do PL, kde ještě slouží, taky jako jeden z mála typů sovětské/ruské výzbroje.

Re: Re: Re: KC-390

segal7 05.04.2019
I když je mi KC-390 sympatický, tak bych u AČR raději viděl jiný typ https://en.wikipedia.org/wiki/Kawasaki_C-2
tak,aby jsme si byli schopni Pandury a ideálním případě nová BVP přepravovat sami.

Re: Re: Re: Re: KC-390

05.04.2019
Ano segalsedmicko na ten jsem zapoměl. Ten taky je v té výkonnostní kategorii. Plus minus nebo spíše plus malinko. Tady by hrál úlohu přínos pro průmysl CR , možnost licenční výroby aspoň některých komponentů offsety tyto záležitosti. Ale myslím si, že oba dva bychom byli rádi ba nadšení, kdyby naše armáda potažmo vláda vyjádřila jasný úmysl zakoupit typ tohoto určení, s tím, že by měl u ACR takové a takové úkoly pokračovalo by to tendrem na řekněme 10 stroju plusminusautobus s těmito a onými podmínkami a kolem 2025 by nasi stateční vysadkari začali trénovat s prvním dodaným kusem. Nezlobil bych se ani trochu kdyby to byl Tvůj Kawasaki a jsem přesvědčen mozna víc jak Ty sám, že by Ty ses nezlobil na Embraer. Jenže obávám se že nyní neni na pořadu dne to ani ono, a pokud by bylo, pak jedna vláda odsouhlasí to co následující zruší, budou protesty a odvolání a studie a posudky pro a proti a protesty a odvolání a posudky proti a pro těm předchozím no a dvouprocentní rozpočet bude v tahu a letadlo nebude to ani ono.

Re: Re: Re: Re: Re: KC-390

05.04.2019
Ještě k těm cenám. Dle článku přes 3 mld dolarů za necelý ch 30 strojů
Jeden stroj za vice jak 100 milionů dolarů tj 2,5 miliardy czk. Ale absolutně netuším, zda se jedna o reálnou cenu za kus nebo je to včetně vývoje a sériové stroje budou lacinější, na druhé straně cenu navýší vybavení podle požadavků uživatele na třetí straně cenu sníží částečná výroba v CR - daně a odvody ze zisku firmy a z výplat zaměstnanců a úspora na dávkách těch, kteří by bez programu této výroby byli nezaměstnaní. Dobra, když by byly 3 miliardy korun za takové 1 letadlo - je to reálné nebo jsem mimo? opravte mě lepší znalci. Pak - vycházeje že 135 mld korun rocne dle diskutera v jiném článku za predpokladu 2 percenta HDP čemuž nevěřím, beru řekněme 90 miliard někdy v polovině 20.let pak 10 letadel rozvrzenych po 3 letech například je jak plácnutí do kaluze. Pokud uz bude v té dobe zaplaceno za BVP a jine. A v případě Tvojeho favorita Kawasaki to bude obdobné cena nemůže být výrazně vyšší no tak by se koupilo ne 10 ale 9 strojů. Dobra tak 8.
Záznamy: 1 - 18 ze 18

Přidat nový příspěvek