Re: Re: Re: Re: ?

12.05.2019
segale7, nevěř všemu, co kdo napíše.
Z článku se nedovíš, že "nový letoun nahradí ... ", i když se to třeba píše.
Z článku akorát vidíš, že někdo napsal, že někdo (mohlo to být více lidí) možná (a možná ne) při nějaké příležitosti uvedl, že ..., že ..., že někoho (i více lidí) možná (a možná ne) z okruhu US námořnictva napadlo, že pro vývoj další generace moderních bojových letounů, bude - možná - lepší opustit koncepci společného letounu, společného vývoje s Letectvem, jak to je u F35 a dříve taky třeba u F-4 například, a vyvíjet letoun zcela samostatně, na Letectvu nezávisle, se vším všudy, z určitých důvodů. A možná ani to ne, možná v tom byla jen snaha narychlo vypustit do světa obhajobu Námořnictva proti skutečným nebo domělým problémům F35, jak jsou ted o tom plná media, do doby, než se aféra přežene, a pak si zase vše půjde vyšlapanou cestou.

Nic víc nic míň tento článek neříká, spíš míň, protože ty důvody a argumentace jsou takové jako by bez přemýšlení.
Nepíše se tam, kdo konkrétně je zdrojem pro ten článek, odkaz, případně která konkrétní složka Námořnictva nebo Ministerstva obrany, nebo koho, nebo nějaká poradenská organizace, nepíše se v jaké fázi tyto úvahy jsou, nebo zda už je zadána studie. Nic. Přečti si znovu ten článek, opravdu jen, že něco takového někoho možná napadlo.
Jestli se zajímáš o historii, vojenství, tak víš, že takto - zcela nezávislý vývoj, výroba, dokonce i jiné továrny, u většiny letounů pro Letectvo a Námořnictvo, byl. Námořnictvu dodával kupříkladu Grumman, Vought, Douglas svoje typy, Letectvu třeba Rebublic, North American, Curtiss, Bell, a jiní, to jen tak co mě napadlo v rychlosti, už před 2. válkou vrtulové , pak i po válce proudové, a vše šlo prakticky zcela nezávisle. No a pak se racionalizovalo, firmy zanikly nebo byly pohlceny většími, no a kvůli právě racionalizaci raketově rostoucích nákladů hlavně na vývoj, výzkum byly více nebo méně úspěšné snahy sestrojit letoun společný pro všechny složky US ozbrojených sil, případně ne uplně stejný, ale subvarianty, což je případ F35. No a proti tomu jsou, byly a budou zase ty úvahy, že z technického pohledu a úkolů pro letadla těchto složek a nakonec i ekonomicky je naopak vhodnější, aby každá složka měla čistě svůj typ. (typy).
Anebo začlo to společně, pak pro nepřekonatelné rozpory se spolupráce ukončila. Nejsem si jist, ale myslím, že F-4 byl světlá výjimka, vývoj začal na objednávku jedné složky (Letectva?), druhé (Námořnictvu? nebo naopak?) se zalíbil a neplánovaně se stal úspěšným tam i tam (fakt nevím, zda ho nakonec měla i Námořní pěchota)

Přidat nový příspěvek